sobota, 25 sierpnia 2007

ZOO - Greatest Hits

Upload by : Tomasz

Tym razem milczę jak grób... Oddaję głos Tomaszowi, który dokonał tu nie byle jakiego wrzutu na rapidshare. Dziękuję, Tom! Już nie mogę się doczekać, aż sobie odsłucham tych plików - ponieważ poza utworem Romantyczna Gra i Na Drzewie to reszta mi się już zamazała w pamięci.

A teraz tekst Tomasza:

Dla tych którzy pamiętają przeboje "Na drzewie" i "Romantyczna gra" pozostałe utwory, które mogłyby wypełnić cały album. Tak niestety było, że wspomniana grupa nagrała tylko single - nie wydała nigdy longplaya a dla niewtajemniczonych podam tylko, że na wokalu usłyszeć można Roberta Janowskiego a niejaki Krzysztof Marzec ( Pan Tik-Tak z dziecięcego programu pod tym samym tytułem to także członek owej formacji ). Z grupą Zoo wspólpracował także Stanisław Wenglorz ("Stutonowy walec").
Miłego słuchania.

track lista

1. Na drzewie
2. biały szron
3. remanent
4. romantyczna gra
5. więcej seksu !
6. zacznij wszystko jeszcze raz
7. znowu mam luz
8. stutonowy walec
9. smutne zoo
10. siłą rzeczy

http://rapidshare.com/files/51166355/ZOO.rar.html
PS
Moja wrzutka - gdyby coś nie grało dajcie znać ( po raz pierwszy wrzucam na rapida )
Pozdr.
Tomasz
==============
Rozmowa Gdańskiego Klubu Szaradzistów Neptun ze Stanisławem Wenglorzem m. innymi o grupie ZOO (http://neptun-gdansk.w.interia.pl/wyw_z_sw.html)

Jakie są Pana związki z formacją o nazwie Zoo? Kojarzę z późnej jesieni 1982 r. taki przebój "Stutonowy walec". Nie mylę się?

Tak to była bardzo dobra grupa grająca w SGPIS-ie. Kopalnia pomysłów, znakomici muzycy. Oprócz Stutonowego Walca, była jeszcze "Gimnastyka", w tym czasie bez nich realizowałem juz wcześniej zaplanowane nagrania /wspomniana płyta " Dziś dotarłem do rozstajnych dróg"/ na koncertach bardzo dobrze zresztą przyjmowanych/ graliśmy nowy nasz i "stary" mój "płytowy" repertuar.
Przyczyn mojego odejścia było sporo, zespół stawiał warunki, muzycy studiowali, cierpiały studia, często nie można było pojechać w trasę, bo kolokwia, zaliczenia.

A skąd pomysł na wspomnianą piosenkę "Stutonowy walec"?

Myślę, że autor tekstu był zainspirowany muzyką, która powstała wcześniej.

Natrafiłem w moim archiwum na informacje, że na początku roku 1983 r. Studio 2 zrealizowało podobno mini-recital Stanisława Wenglorza i Zoo (Wojciech Styczyński - gitara, Krzysztof Marzec - gitara, Mirosław Torla - gitara basowa, Janusz Domański - perkusja). Czy pamięta Pan tę telewizyjną rejestrację? Jakie piosenki wówczas Pan zaśpiewał?

Nie pamiętam naprawdę, wiem, że miałem dla Studia 2 zrobić recital, ale chyba do niego nie doszło. Natomiast dla Telewizyjnej Listy Przebojów faktycznie nakręciliśmy kilka teledysków.

Czy śledził Pan może dalszą karierę Zoo i Jej Członków już po odejściu z grupy? Iwona Trzaskowska, Robert Janowski, Krzysztof Marzec - utrzymuje Pan np. z tymi właśnie osobami jakieś kontakty zawodowe lub prywatne?

Absolutnie nie wiedziałem kto po mnie śpiewał w tym zespole, nie znam nawet niektórych tych nazwisk, byłem zajęty przygotowaniem płyty, grałem z Sygitowiczem, oraz z Czarkiem Bierzniewskim ogromną ilość koncertów, czasem po 3-4 dziennie. Zarabiałem na chleb. Miałem już b.dobrą ministerialną stawkę i porządkowałem swoje sprawy przed wyjazdem na stałe.

Do wspomnień o stawkach jeszcze powrócimy. Jakie ma Pan najmilsze i najgorsze wspomnienie z czasów swojej 16-miesięcznej współpracy z Zoo?

Mam tylko najlepsze wspomnienia. Do tego stopnia, że nie pamiętam momentu rozstania, a rozstania najczęściej nie są miłe. Muzycy mieli sporo gotowych rewelacyjnych i nowatorskich pomysłów. Robiłem linie melodyczne, biegałem za tekstami. Ta kapela naprawdę miała szanse zaistnieć.

7 Comments:

Blogger AtmoSphEre said...

Wow, co za rarytas. Nie wiedziałem nawet, że istnieją jakieś nagrania poza singlowymi. Wielkie dzięki Tomasz i Rob.

atmosphere

sobota, 25 sierpnia, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Wielkie dzięki. Z przyjemnością posłucham tym bardziej że niedawno dzięki składance "klub80.pl" przypomniałem sobie "Romantyczną grę".

poniedziałek, 27 sierpnia, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Do anonimowego fana Ogrodu Wyobrażni. Właśnie jestem w trakcie załatwiania tego cd.Jeśli płytka do mnie dotrze a mój imiennik prowadzący ten blog pozwoli to najdalej za 2 tygodnie zamieszczę tu w komentach "rapidowski link" do tej płyty i będzie sobie można ściągnąć ten archiwalny materiał.
Pozdrawia inny anonim
Ps Oczywiście blog na 5. Czy mogę liczyć ,że znajdą się tu kiedyś albumowe i singlowe nagrania Rezerwatu/rok temu wyszedł 2 płytowy rarytas.../.Jeszcze raz pozdrawiam.

wtorek, 28 sierpnia, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Z Rezerwatu mam tylko to, co zassałem od Piotra K - na jego blogu wciąż aktualny link:

http://musicblog-piotrk.blogspot.com/search?q=rezerwat

Oczywiście, jakby dało radę załatwić Ogród Wyobrażni, to z umieszczeniu tego tutaj nie ma żadnego problemu.

ROb.

wtorek, 28 sierpnia, 2007  
Blogger Piotr K. said...

I ja się dopisuję na Ogród Wyobraźni ,próbuję załatwić cokolwiek tej grupy już od kilku miesięcy.Jeden z czytelników obiecywał że podeśle link ,ale już kilkanaście tygodni się nie odzywa.

środa, 29 sierpnia, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Ten Greatest hits wyszedł na jakimś oficjalnym wydawnictwie?

czwartek, 17 lipca, 2008  
Blogger RObert POland said...

A gdzie tam :D
Kto by się z wytwórni bawił w takie ,,wykopaliska" -w ich mniemaniu - NIEOPłACALNE.
Tomasz kiedyś pozbierał nagrania ZOO - chyba z różnych żródeł (z internetu, lub zgranie z kasety magnetofonowej) i to wrzucił na rapidshare.

Ja tylko dałem opis.

czwartek, 17 lipca, 2008  

<< Home