Rob Marlow, Vince Clarke and E.C Radcliffe album
Początki, czyli trochę o Depeche Mode i French Look.
Robert Marlow (
Rob Allen), piosenkarz z Basildon w Essex rozpoczynał swoją działalność w zespołach The Plan oraz French Look. Znany także jako gitarzysta w pierszym zespole
Alison Moyet (
The Vandals). Od najmłodszych lat zaprzyjażniony ze szkolnym kolegą o podobnych zainteresowaniach muzycznych - Vince`m Clarke (Depeche Mode, Yazoo, Erasure), a także stary znajomy Martina Gore z Depeche Mode.
W roku 1980 Vince Clarke, Martin Gore i Andy Fletcher znani jeszcze jako
Composition of Sound dawali szkolne występy, prezentując covery piosenek m. innymi ,,Television Set" oraz ,,Tomorrow`s Dance" zaprezentowanych w wersji syntezatorowej.
W międzyczasie
Martin Gore grał na ,,dwa fronty" - zasilił szeregi miejscowego zespołu o nazwie
The French Look. Lider grupy, facet o nazwisku
Rob Marlow był dobrze znaną postacią na lokalnej scenie w Basildon.
Przyjaciele pamiętają go jako ,,przypominającego nieco Gary Numana w tym, że zawsze pchał się na pierwszy plan i od razu chciał grać na klawiszach, gitarze i wszystkim innym".
W The French Look Gore grał na klawiszach w tle. Był tam też taki wielki facet o nazwisku Paul Redman, którego wzięli do zespołu, bo był właścicielem paru syntezatorów i był dość silny, żeby je wszędzie nosić.
Steve Malins.
W międzyczasie na próbie French Look w Woodlands School zjawił się Dave Gahan. Vince Clarke dość szybko zwerbował go do Composition of Sound, który niebawem miał zostać przemianowany na Depeche Mode.
Daryl Bamonte wspomina ostatni koncert Roberta Marlow w grupie French Look: ,,Był taki moment, kiedy Composition of Sound grali jako support przed The French Look na koncercie w szkole ogólnokształcącej St.Nicholas. Martin Gore zmienił tylko koszulę, a zaraz potem wychodził na scenę z tą drugą kapelą. (...) Po Composition przyszła kolej na występ French Look. W trakcie ich pierwszego utworu Rob Marlow zaczął się jednak kłócić z klawiszowcem Paulem Redmanem i koncert zrobił klapę, bo ten drugi powiedział, że nie będzie grać. Nic dziwnego, że po tym się rozpadli.
(S. Malins)
Efekt Piotrusia Pana, czyli co było dalej
Po rozpadzie duetu
Yazoo, Vince Clarke oraz
Eric Radcliffe założyli wytwórnię muzyczną
Reset Records. Pierwszym nagraniem dla tego labela była kompozycja Rob`a Marlow - The Face of Dorian Gray - która jest także na przedstawionym albumie.
Nagrania, które wydano niedawno po raz pierwszy na kompakcie, pochodzą z lat 1982 - 1984, wtedy ukazały się przede wszystkim na singlach vinylowych.
Całość brzmi jak duet Yazoo - wszystkie nagrania brzmią ,,miluśnie" synthpopowo i od razu wyczuwa się rzemiosło Vince`a Clarke`a.
Dla miłośników Erasure oraz Yazoo album na pewno przypadnie do gustu. Płyta, którą Marlow zadedykował swojej zmarłej w 1999 roku matce - Dorothy Joan Allen.
Rob Marlow - Music and Lirycs
Vince Clarke &
E.C. Radcliffe - Programmed
PETER PAN EFFECTRecorded and mixed between the winter of 1982 and the summer of 1984
256 kbps mp3
1 Calling All Destroyers 03:31
2 Torch Team 03:21
3 The Face Of Dorian Gray 02:48
4 Easternize 03:33
5 Life In A Film 03:42
6 The Kiss 02:33
7 That Dangerous Age 03:12
8 Claudette 03:34
9 Ambition 03:16
10 Crying For The Moon 02:17
11 I Just Want To Dance
http://www.shareonall.com/Robert_Marlow_ifqu.zip
ROBERT MARLOW - EXTRAS (rarities)Claudette - extended version
Claudette - slow single version
I Just Wanna Dance - extended
In Retrospect - B-side Calling All Destroyers
No Heart - extended version
No Heart - B-side I Just Want To Dance
The Face of Dorian Gray - extended
The Face of Dorian Gray - trumpet version
The
Tale of Dorian Gray - instrumental
This Happy World - extended version
This Happy World - B-side Claudette
http://www.rapidspread.com/file.jsp?id=eouiw3v2mf