wtorek, 23 października 2007

Urszula - Greatest Hits

Ile masz lat

Pani Urszula Kasprzak urodziła się 7 lutego 1960 roku w Lublinie. W latach osiemdziesiątych swoim image`m przypominała mi ... Kim Wilde. Pierwszą piosenką artystki, którą usłyszałem, to były Dmuchawce, latawce, wiatr - a Fatamorgana, która nagrana była wcześniej, gdzieś mi przemknęła niezauważona. W wieku lat dwunastu jeszcze nie przesiadywałem nonstop przy radio :).
Przed nami składanka z największymi przebojami tej piosenkarki - wybór w większości z lat osiemdziesiątych - słyszymy tu klasyczne piosenki, które każdy fan Urszuli zna na wylot. Wydane na kompakcie nabrały pełniejszych barw, bez żadnych trzasków i winylowego skwierczenia.

Podwórkowa Kalkomania

Dobrze, że znalazła się na kompilacji i Fatamorgana i Totalna Hipnoza - nie brakuje tu też mojej ulubionej ,,kalkomanii". Aranżacja Podwórkowej Kalkomanii do dziś kojarzy mi się z tym, co w 1984 roku wyczyniał Giorgio Moroder - szczególnie z piosenką The Neverending Story Limahla czy Electric Dreams Phila Oakey. Myślę, że krytykujący Romualda Lipkę także w tym przypadku doszukają się tego, że zapożyczył sobie ,,małe co-nieco" z warsztatu kolegi po fachu. Mam tutaj na myśli syntezatorowe plumkanie a`la Moroder wykonywane w tle.

Smutno jest w ZOO

Jak w każdej składance, zawsze można żałować, że coś się nie znalazło, ze względu na brak miejsca na krążku. Mi tu brakuje trzech płyt z 1983/84/85 :) Wiem, czepiam się, ale może tak panowie wydawcy by zrobili jakiś trzypłytowy Box - najlepiej z bonusami (takie wznowienia cieszą się sporą popularnością w świecie), a jak dorzucona by została jeszcze kolorowa książeczka ze zdjęciami, to na pewno bym już łyknął takie wydawnictwo bez zastanowienia.
A może ,,taśmy-matki" szlag trafił? No to smutno... :(
Cieszmy się więc chociaż tą składanką...

http://sharebee.com/fddcd9c6

5 Comments:

Blogger RObert POland said...

PASSWORD:
robartopoland.blogspot.com

wtorek, 23 października, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Cześć ROb
Kilka dni byłem poza siecią.
Wreszcie naprawili mi neostradę a tu proszę przedstawiasz panią której pierwsze 4 albumy, moim zdaniem, są na prawdę udane - następne....przemilczę.
Pamiętam jak kilka razy męczyłem Cię o nagrania z pierwszych longów Urszuli i wiedziałem, że nie będzie to takie proste bo brak wznowień. Udało mi się dzięki pomocy kilku osób, również odwiedzających Twój blog, skompletować pierwszy i trzeci album artystki ale są to albumy "sklecone" z pojedynczych plików. Myślę, że kilka osób się ucieszy - sam przecież polowałem na "czeską biżuterię" czy "Ciotkę P".
Jak słusznie piszesz co do wznawiania tych płyt ja już straciłem cierpliwość a w tym przypadku dla mnie sam "Greatest hits" to trochę za mało.
Pierwszy album wydany przez Savitor ( SVT 004 ) w 1983 roku zawiera właściwie same znane kompozycje, były one grane często przez stacje radiowe w naszym kraju a wszystko rozpoczęło się od Fatamorgany, która również zagościła w notowaniach listy Marka N.
Urszula "Urszula" 1
1.Ciotka P.
2.Dmuchawce, latawce, wiatr
3.Rodezja-finezja
4.Bogowie i demony
5.Nie chcę do nieba
6.Michelle ma belle
7.Fatamorgana'82
8.Totalna hipnoza
9.Luz-blues, wniebie same dziury
Drugi z prezentowanych albumów "Urszula 3" to również produkcja pełna przebojów bo znajdziemy na krążku i "Czeską biżuterię" ( jakoś mam sentyment do tego nagrania ) ale także "Powiedz ile masz lat" czy "Kto zamiast mnie" - utwory zarejestrowane na płytę w 1985 roku ale wydane ( mam nadzieję że się nie myle ) dwa lata później przez firmę Arston. Tak jak w przypadku debiutu wszelakiej "pomocy" udzielili panowie z Budki Suflera, co zresztą słychać i przyznać trzeba że mieli rękę do pisania przebojów.
Album zawiera:
1.Powiedz ile masz lat
2.Czeska biżuteria
3.Jestem ogniem
4.Brazylia nocą
5.Kto zamiast mnie
6.Bez toastów
7.Kochanie to nic
8.Powiedz ile masz lat
Nie mam niestety czwartego w dyskografii krążka Urszuli ale jak pamiętam też mi się podobał i choć trochę inny stylistycznie no ale też trzeba pamiętać że czas nie stoi w miejscu....również artyści.
Urszula 1
http://rapidshare.com/files/65529376/urszula1.rar.html
Urszula 3
http://rapidshare.com/files/65539132/urszula3.rar.html
Pozdrawiam
Tomasz

sobota, 27 października, 2007  
Blogger Jerry said...

Anonimowy: Dzięki za 3 - właśnie się ciągnie... :)

BTW, 4. utwór ze strony A nazywa się "Brazylia mieszka we mnie".

Pozdrawiam.

wtorek, 30 października, 2007  
Blogger Jerry said...

Urszula 3. Ściągnąłem, przesłuchałem. Prawie wierna kompilacja - jedynie ostatni utwór się nie zgadza - w oryginale ścieżka ta nosi nazwę "Powiedz ile masz lat (reprise)" i jako taka zawiera tylko akompaniament (bez linii melodycznej), a jedynymi fragmentami "ludzkimi" są chórki zaśpiewane przez Urszulę: "dzień za dniem" i "za nocą noc" w refrenie. Ale i tak przyjemnie było posłuchać. Dzięki. :)

wtorek, 30 października, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Dzięki Jerry - masz rację, faktycznie, sorry za przekłamanie.
Pozdr.
Tomasz

wtorek, 30 października, 2007  

Prześlij komentarz

<< Home