niedziela, 21 października 2007

The Ukrainians - Vorony

Muzyki rockowo-folkowej nigdy nie było tutaj zbyt wiele. Kontynuując ten gatunek, w sukurs przyszedł nie kto inny, jak niezmordowany Artu. Nie wiem, jak robisz wrzut na rapidshare - osobiście gdzieś tak od dwóch tygodni mam problem z wejściem na ten serwer - może mnie tam zbanowano... dlatego są te wrzuty na wszystko, poza rapidem. Aha, na sharebee mam tak samo - mniej więcej po dwudziestu procentach wrzutu, nagle mi się strona resetuje... Dziwne. Wykluczam tu błąd komputera, lub nieuwagę z mojej strony ( w stylu przypadkowe kliknięcie opcji ,,odśwież"), bo przecież na mediafire czy filesend uploady idą elegancko...

Płyta Vorony to drugi album The Ukrainians - grupy brytyjskiej pod przewodnictwem Petera Solovki. Grają folk, lecz ostrzej, niż tradycjonalne zespoły - tu wyczuwa się wojowniczą, rockową energię, muzycy czują te klimaty i poruszają się w nich swobodnie - może dlatego ich utworów słucha się z rozdziawioną gębą.
Okładka płyty w podobnym stylu, jak napisałem w poście o krążku ,,Kultura". Znowu mamy narodowe barwy Ukrainy - niebieski plus żółty, a jako godło postawiono... dwie wrony. Troszeczkę mi ten tytuł zajeżdża ,,jaruzelem", ale z pewnością chodzi o zupełnie inną sprawę.
Po prostu wrony są często spotykane w Europie środkowej i wschodniej - i chyba o to muzykom chodziło. Ornitologiem nie jestem :)
Pismo VOX w roku 1993 okrzyknęło ten album płytą marca - krążek został dostrzeżony w wielu krajach. Dla niektórych podobno najlepsza płyta zespołu.

Podziękowania za wrzut dla Artu.

1. Vorony
2. Chlib
3. Koroleva Ne Pomerla (The Queen Is Dead)
4. Chi Znayesh Ti?
5. Na Skriptsi Hrayu
6. Shche Raz
7. Nadia Pishla
8. Doroha
9. Rozpryahaite
10. Durak
11. Sertsem i Dusheyu
12. Dvi Lebidky
13. De Ye Moya Mila?
14. Teper Mi Hovorymo
15. Chekannya (Venus In Furs)

DOWNLOAD

password: dzikun

7 Comments:

Anonymous Anonimowy said...

Dobry Wybór! Moim zdaniem należy podkreśli ć że mamy na tej płycie kowery The smiths i Velvet Underground w porywających wersjach:) Ciekaw jestem ,czy gdzieś w blogspotowym swiecie krązy Ep'ka poprzedniego zespołu Solovki - The Wedding Present - "Ukrainski Vistupi u Johna Peela". Pozdrawiam niezmordowanego propagatora dobrej muzyki! Peiter

niedziela, 21 października, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Artu i Rob !
Załóżcie partię dobrej muzyki i dobrych ludzi - na poważnie, jak tylko mogę WIELKIE DZIĘKI !
Zaraz zabieram się za słuchanie, pierwszego albumu brytyjczyków słuchałem jeszcze na studiach, razem z kumplem kupiliśmy tę płytkę i mocno ją wałkowaliśmy, ach super sprawa. Kolejnymi wydawnictwami już mniej się zajmowałem dlatego z niekrywaną radością odsłucham sobie drugą płytkę - dzięki Artu !. Coś mi tylko "łazi" po głowie że był taki utwór czerez riczku czerez kraj - coś w tym stylu dlatego nazwa Ukrainians z melodyjnymi i też folkowymi nutami cały czas mnie kręci. Zresztą by zakończyć wątek ukraiński, pamiętam jak 2 lata temu byłem u naszych wschodnich sąsiadów to na okrągło słuchaliśmy Okean Ezy - i jak się okazuje nie tylko angole potrafią czynić cuda na klawiszach czy gitarze.
Pozdrawiam
Tomasz

niedziela, 21 października, 2007  
Blogger RObert POland said...

@Peiter:

Czy na blogspotach krąży ,,Peel`owa" sesja Wedding Present - tego nie wiem, ale jakby co, to mogę to zaprezentować - posiadam wersję z bonusami (tak, że to już nie EP`ka a dość konkretnie napakowany utworami album:))

@Tomasz:

Partię możemy założyć, ale z pewnością będziemy narażeni na ciągłe ataki konkurencji i prowokacje. Przecież będziemy czynili dobro... ;)

Pozdrowienia przyjęte - odwdzięczam się tym samym.
Spokojnej niedzieli.

ROb

niedziela, 21 października, 2007  
Blogger RObert POland said...

P.S. Cherez Richku Cherez Hai to własnie utwór Wedding Present - jest na tym albumie z sesjami Johna Peel`a

niedziela, 21 października, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

O widzisz - ja jestem za wedding present jak najbardziej, powoli kompletuję fajną grupę czyli ROXA - jak się okazuje nagrali nie tylko Aleję Marzeń czy A ona tańczy - myślę, że warte przypomnienia. Postaram się przygotować małą paczkę dziwaczkę.
Tomasz

niedziela, 21 października, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

please please please. more ukrainians!! thank you!

poniedziałek, 22 października, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Dla zainteresowanych:
The Wedding Present - Ukrainian John Peel Sessions
http://sharebee.com/468c77f7
A piosenka "Cherez Richku, Cherez Hai" znajduje się na pierwszej płycie The Ukrainians.
Pozdrawiam!

poniedziałek, 22 października, 2007  

Prześlij komentarz

<< Home