poniedziałek, 3 grudnia 2007

Furniture - The Wrong People

Tak się zastanawiam, czy ktoś w Polsce zna ten zespół. Na zachodzie ten krążek to często poszukiwany rarytas (podobno do dziś tylko na vinylu), myślę, że u nas znowu będzie to wzruszenie ramion ,,a bo nazwa mi nic nie mówi".

Furniture był zespołem z Wielkiej Brytanii, którego działalność rozpoczęła się w roku 1979 i trwała do roku 1991.
W skład zespołu wchodzili Jim Irvin - wokalista i perkusista, Sally Still - gitara basowa, Maya Gilder - keyboard, Tim Whelan - gitara, Hamilton Lee na perkusji oraz Larry N`Azone na saksofonie.
Grupa uformowała się na przedmieściach Londynu i z początku był to kwintet: Jim Irvin, Tim Whelan, Hamilton Lee, oraz Simon Beaton (gitara) oraz Ian Macdonald (gitara basowa). W takim składzie w roku 1979 już jako Furniture zagrali pierwsze koncerty, w roku 1981 grupa wydała pierwszy singel z piosenkami Shaking Story oraz Take A Walk Downtown. Krótko po tym zdarzeniu z zespołu odeszli Macdonald oraz Beaton.
W roku 1986 grupa nagrywała już dla wytwórni Stiff Records i zrealizowała najpopularniejszy w karierze singel ,,Brilliant Mind". Utwór dotarł na 21 miejsce brytyjskiej listy przebojów i do dziś jest ich najczęściej puszczanym utworem w rozgłośniach radiowych typu ,,flashback 80`s".
Na Youtube jest nawet teledysk z tym utworem, jak ktoś pierwszy raz słyszy o Furniture, może na próbę wysłuchać (i obejrzeć) Brilliant Mind.

Płyta ,,Wrong People" jest ciężko dostępna także z powodu wydarzeń wytwórni, dla której nagrywali. Akurat firma płytowa Stiff Records była w kryzysie finansowym, sytuacja była na tyle niepewna, że wytłoczono tylko 30 tysięcy kopii The Wrong People, które zostały dość szybko wyprzedane. Dzięki temu zespołowi, oraz dzięki grupie The Pogues, która także w tym czasie wydała przebój, obydwa sukcesy pomogły przetrwać Stiff Records na krótki czas, jednak już parę miesięcy póżniej label został przejęty przez wytwórnię ZTT. (Zespół natomiast przeszedł do firmy Arista).

Shake Like Judy Says (4:36)
Love Your Shoes (3:10)
Brilliant Mind (3:41)
She Gets Out The Scrapbook (6:03)
I Miss You (4:31)
Make Believe I'm Him (3:34)
Let Me Feel Your Pulse (2:42)
The Sound Of The Bell (3:11)
Escape Into My Arms (3:37)
Answer The Door (2:41)
Pierre's Fight (3:05)

http://sharebee.com/f11ba9ce

9 Comments:

Blogger RObert POland said...

password robartopoland

poniedziałek, 03 grudnia, 2007  
Blogger TOM said...

Pierwszy raz słyszę tę nazwę, muzykę tej grupy, wszystko po raz pierwszy. Faktycznie perełka. Już pierwsze nagranie kojarzyło mi się i z Bryanem Ferry, gdzieś jakbym słyszał INXS a w kolejnych utworach mógłbym doszukać się pewnych podobieństw nawet do Eltona Johna. Nie wiem skąd akurat ci artyści ale tak właśnie to odebrałem. Podoba mi się ta muzyka, nie żebym padł na kolana ( nawiasem mówiąc ostatni kawałek "Pierre's Fight" jakoś do mnie nie trafia ) ale całość jest ciekawa. Uroku dodają też subtelne trzaski z winyla. Ja bardzo dziękuję bo to nowe wrażenia muzyczne i co tu dużo kryć prawdziwe odkrycie.
Tomasz

środa, 05 grudnia, 2007  
Blogger RObert POland said...

Tomaszu, spójrz na Stairway To Heaven forum - dałem tam link do tej płyty i zobacz ile komentarzy :)
Ale to sami zagraniczni, którzy znają tą grupę.
To tak, jak im nic nie mówią nazwy polskich grup :)

Skojarzenie z Bryanem Ferry jak najbardziej trafione, bo i ja mam takie skojarzenie. I jeszcze jeden utwór kojarzy mi się z Simple Minds, tylko już nie przypominam sobie, który.

Prawdę mówiąc, to o Furniture dowiedziałem się z zagranicznego radia, które puszcza muzykę z lat 80tych - i własnie za sprawą Brilliant Mind kiedyś zdobyłem ten album.

ROb.

środa, 05 grudnia, 2007  
Blogger jacyk said...

ja znalem wczesniej 2 utwory i calkiem ciekawie sie kojarzyly, posłuchamy całosci.

ROb, co to za forum o ktorym piszesz bo nie znam blizej, a jakos google nie znalazły :(

pozdro

czwartek, 06 grudnia, 2007  
Blogger jacyk said...

chyba znalazlem:
http://www.dotcomjunkies.com/members/Stairway_to_Heaven/forum/

zgadza sie?

czwartek, 06 grudnia, 2007  
Blogger jacyk said...

Ten komentarz został usunięty przez autora.

czwartek, 06 grudnia, 2007  
Blogger jacyk said...

Robert :)
to znowu ja z prosba od twojego czytelnika Fly76 o zaproszenie oto mail:
m.sventko@centrum.cz

pozdro

czwartek, 06 grudnia, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

great post, great site. Bravo!

poniedziałek, 21 stycznia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

Brilliant stuff. This is an impossible to find album! Thanks.

piątek, 01 lutego, 2008  

Prześlij komentarz

<< Home