sobota, 24 listopada 2007

China Crisis - Rarities

Kryzys? Jaki tam kryzys... :)

Obiecanki cacanki... pomyśli mi tu jeden z drugim, podając w wątpliwość, czy były to puste obietnice cudotwórcy, czy też as w rękawie. No to... macie. Rarytasy zespołu China Crisis - przede wszystkim dla Threepio ( nadal nie mam Twojego e-maila), a wiem, że poszukiwałeś takich nagrań.
Jak ktoś ma z nim lepszy kontakt, poproszę o podrzucenie mu linków... :) Szkoda, by się zmarnowało.
Rarytasy naprawdę są ciężko dostępnymi utworami - większość z nich to nagrania ze stron B singli.
Słuchasz ich, jakby to była jakaś oddzielna, zaginiona płyta ,,chińczyków".
Teraz wiem, że często na odwrotnych stronach singli panowie z China Crisis umieszczali nagrania instrumentalne, nastrojowe i klimatyczne brzmienia, które wpływają relaksacyjnie na zmęczoną duszę po wyczerpującym tygodniu pracy :) Posłuchajcie utworu Dockland - przynosząca ukojenie delikatna budowla, którą lekki podmuch wiatru mógłby zburzyć. Lub Performing Seals, który jest jakby rozciągnięciem tematu poprzedniczki.
Mamy tu nawet Wishful Thinking z sesji Johna Peel - trochę słaba jakość, ale to rarytasy, a nie oficjalny album.
Cucumber Garden jest ukłonem w jazzowe klimaty, dżwięki faktycznie sprawiają, jakbyśmy czuli się w jakimś ogrodzie, gdzieś na tropikalnej wyspie na końcu świata.

Czasami China Crisis myliła mi się z nagraniami duetu ... Sparks ( szczególnie jak usłyszałem Tragedy and Mystery po raz pierwszy), teraz znowu się na tym złapałem, słuchając rarytasu pod tytułem This Occupation. Myślę, że dla zbieraczy zaginionych nagrań ,,chińskiego kryzysu" paczka będzie koronnym uzupełnieniem w brakach.

No Ordinary Lover (B-Side "No More Blue Horizons (Fool, Fool, Fool))
The Instigator (Italian Fuzzbox Mix) B-Side "Best kept secret"
Little Italy B-Side "Best Kept Secret"
Dockland B-Side "Working with Fire & Steel"
Performing Seals B-Side "Christian"
It's Never Too Late B-Side "Black Man Ray"
Animalistic (A Day At The Zoo Edit)
96-8 B-Side "The Highest High"
Some People I Know To Lead Fantastic Lives (Extended Version)
Wishful Thinking Peel session
Cucumber Garden (12" Version)
Forever I And I B-Side "Working with Fire & Steel"
Greenacre Bay B-Side "Christian"
King In A Catholic Style (Wake Up) (Extended)
Orange Mutt Mutt Dance B-Side "You Did Cut Me"
This Occupation (Extended Mix)
Watching Over Burning Fields B-Side "No More Blue Horizons"

DOWNLOAD

12 Comments:

Blogger RObert POland said...

pass robartopoland

sobota, 24 listopada, 2007  
Blogger TOM said...

Hej !
Nawet nie wiesz jak zachęciłeś mnie do wysłuchania tych nagrań ( póki co czekam na swoją kolejkę w rapidzie - właśnie zassałem kawałki świąteczne ale jakbym wiedział zacząłbym od chińczyków ). Opowiem o swoich wrażeniach po odsłuchu teraz jedynie muszę przyznać Ci rację - faktycznie niemal zawsze krytycy bardzo pochlebnie wypowiadali się o dokonaniach tej grupy. Pamiętam jak nawet póżniejsze wydawnictwa były pochlebnie recenzowane. Ja mam bardzo miłe i pozytywne skojarzenia z China Crisis - nie oznacza to że "łyknę wszystko" ale cenię ich za przemyślane i bardzo nastrojowe kompozycje. Racja, ja też czasami myliłem ich nagrania z innymi wykonawcami bo raz że do dzisiaj nie znam całej dyskografii ale zwyczajnie niektóre kawałki bardziej przypominały mi kogoś innego. Sam jestem ciekawy co tam przygotowałeś w tych rarytasach ale z zamkniętymi oczami już dziękuję.
Tomasz

sobota, 24 listopada, 2007  
Blogger RObert POland said...

No właśnie. Sorka, że na rapidshare, ale miałem problem z np. filesend - tak naprawdę, to ONI mieli jakiś problem techniczny i zamknęli chwilowo stronę...
Rapidshare jaki jest, taki jest - z tymi limitami i wpisywaniem cyferek ... ale przyznaję im rację, że jak się już ściąga, to bardzo szybko.
A i żywotność linku jest rozsądna.

Tomaszu, ja też tak China Crisis mam wybrane utwory jako ulubione- z albumów studyjnych posiadam tylko pierwsze dwa z ich dyskografii - a utwory, które mnie porwały to oczywiście Wishful Thinking oraz The Gates Of Door To Door.

sobota, 24 listopada, 2007  
Blogger TOM said...

Zanim powiem Ci, że przedstawiłeś REWELACJĘ to fakt, przyznaję Ci racje, że rapid jaki jest taki jest ale szybko się z niego ściąga. Mamy podobny gust - mój ulubiony kawałek tej formacji "The gates of door to door" wiesz, że bardzo długo szukałem. Kiedyś dawno, dawno temu jak pierwszy raz go usłyszałem gdzieś w radiu później długo nie mogłem odnaleźć - nie znałem tytułu. Gdy kupiłem składaka z największymi hitami i nie odnalazłem go tam mówiąc delikatnie byłem lekko wkurzony. No ale znalazłem go w końcu na płycie "Working with Fire and Steel" .I to jest album, który chętnie słucham i każdemu mogę polecić. Przystępując dzisiaj do odsłuchania Twoich propozycji - rarytasów - już od pierwszych dźwięków miałem wrażenie , że będzie bardzo dobrze. Nie pomyliłem się. Zarówno No ordinary lover, Little Italy, It's Never too late - fantastiko. Perełka " Orange Mutt Mutt Dance" czy porywający "This Occupation" mogłyby stanowić w całości rewelacyjny studyjny album. I co mnie bardzo ucieszyło, w sumie nie znam tylu albumów które podobają mi się od dechy do dechy - ale tutaj tak jest. Nic więcej nie powiem bo to Rewelacja.
Masz jeszcze u mnie plusa za zatytułowanie kącika o China - bardzo podobają mi się zabawy z językiem - ty to potrafisz - a j.polski jest pod tym względem bardzo wdzięczny.
Wielkie dzięki
Tomasz

niedziela, 25 listopada, 2007  
Blogger artu said...

vitay Robert

Dzisiaj przypada rocznica urodzin Tomasza Beksińskiego, pomyślałem, że warto wspomnieć człowieka, który kochał muzykę i lubił się nią dzielić.
Dzięki niemu poznałem m.in. The Legendary Pink Dots, (ich utwór otwierał audycje Tomka), i właśnie ten zespół uczcił jego pamięć dedykując mu płytę The Best Ballads vol.1, okładkę do płyty zaprojektował ojciec Tomasza, Zdzisław Beksiński.

Myślę, że jest kilka osób, którym brakuje Beksy (mi bardzo), pomyślałem, że nastrój jego wielu audycji odda muzyka
Deine Lakaien.
O wokaliście zespołu Tomasz mówił, że to nasmutniejszy głos w muzyce...

The Legendary Pink Dots
The Best Ballads vol.1 - 2002
(Dedicated To Memory Of Tomasz Beksiński)

01. Fate's Faithful Punchline
02. The More It Changes
03. Clockwise
04. I Love You In Your Tragic Beauty
05. Pennies For Heaven
06. Belladonna
07. Sterre
08. Remember
09. Damien
10 Cheraderama
11. Zero Zero
12. Joey The Canary (Shadow Weaver, Part 2: Malachai 1993)
13. The Ocean Cried 'Blue Murder' On A Ferry In A Storm On A Walkman
14. Home

http://rapidshare.com/files/72303531/Ballads-vol._1.rar.html
pass: dzikun


Deine Lakaien - Ballads

1.The Game
2.Return
3.Sometimes
4.Kasmodiah
5.Into My Arms
6.Try
7.Wunderbar
8.Slowly Comes My Night
9.Where You Are

http://rapidshare.com/files/72308502/Deine.rar.html
pass: dzikun

poniedziałek, 26 listopada, 2007  
Blogger zonak said...

No tak - Beksa to kawał muzycznej edukacji w sumie całego pokolenia.... W sumie nie wiem czy w innych krajach tworzone były takie radiowo/muzyczne teatry jakie potrafili robić nasi ówcześnie prezenterzy - ja mam wspomnienia jak najbardziej melancholijno pozytywne, no i muzykę do dziś :-)

poniedziałek, 26 listopada, 2007  
Blogger mineforlife said...

Great posts as always, Robert! And thanks for inviting me to read you blog.

http://mineforlife.blogspot.com

wtorek, 27 listopada, 2007  
Blogger Herr X said...

No to się zalogowałem u ciebie :) . Wielkie dzięki ROberto za zaproszenie.

Pozdrawiam!

wtorek, 27 listopada, 2007  
Blogger RObert POland said...

Artu, dzięki za Legendary Pink Dots i Deine Lakaien (choć płyty D.Lakaien mam, to nie spotkałem się z taką jesienną kompilacją - własnoręczny składak?). Przegapiłem okazję, by zrobić z tego post - po prostu nie było mnie od niedzieli przy komputerze

ROb.

Fiftypercent i Herr X - welcome on board :)

wtorek, 27 listopada, 2007  
Blogger Suzy Andrews said...

Hi Robert good to see your site again,thanx for the invatation.I have stsred my own sit here´s the link
http://itshouldhavebeenahit.blogspot.com/
hope you like it.
Thanx for these China Crisis tracks,cheers mikeyten.

poniedziałek, 10 grudnia, 2007  
Blogger Threepio said...

Dla mnie ten zespół tworzył od zawsze wielką trójkę grup pop z klasą/wspólnie z Tears For Fears i Eurythmics/ teraz tak się niestety nie gra rytm zupełnie wyparł melodię i nastrój .......
Dziękuję za te nagrania i oczywiście za zaproszenie do bywania na blogu!

wtorek, 11 grudnia, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

No cóż RObert...myślałam, że mam wzystko China Crisis - a tu ZOOOONK;)
Od kilku dni nie mogę przestać słuchać "Forever I And I"(kilka godzin dziennie)
Cóż to za NIESAMOWITY singiel(!)
Nie mam słów by opisać, co dzieje się w duszy mej...
Dziękuję serdecznie ROb za ten przepiękny i nieznany zupełnie utwór.
Komakino-Kate.

poniedziałek, 11 lutego, 2008  

Prześlij komentarz

<< Home