niedziela, 13 stycznia 2008

Strange Advance - Over 60 Minutes With...

Grupa przez wielu zapomniana, a gra naprawdę ciekawą muzykę. Powstała w Kanadzie w roku 1980 i w składzie znależli się : Darryl Kromm (wokalista, gitara), Drew Arnott (instrumenty klawiszowe, perkusja) oraz Paul Iverson (gitara basowa). Po odejściu z zespołu Iversona, Strange Advance działali jako duet.
Grupa ma na swoim koncie pięć oficjalnych albumów ( włącznie ze składankami), ich pierwszy album Worlds Away z 1982 roku zawierał m. innymi spory hit (ale nie u nas) - She Controls Me.
Album został przychylnie przyjęty przez słuchaczy, muzykę określono jako mieszankę pop, new wave i elektroniki. Co ciekawe, do nagrania utworu She Controls Me zaproszony został ... Bryan Adams, który lekko zabarwia drugim wokalem tą kompozycję.

Dość pokażne instrumentarium (między innymi Roland, Yamaha, Minimoog czy Mellotron) nie przyćmiło na szczęście wartości nagrań zespołu. Całość dobrana została starannie, aranżacje zastosowano bez przerostu formy nad treścią.

Drugim albumem był 2WO (two, czyli dwa) z 1985 roku i zawiera podobną muzykę, jaką poznano ich dzięki debiutowi. Na uwagę zasługuje tu niewątpliwie piosenka We Run - coś na kształt China Crisis i ich Wishful Thinking (piosenka wywierająca pozytywny nastrój:)) Czasami słyszymy też wokal zbliżony do The Cars, połączony z łzawymi klawiszami Ultravox (Running Away).

W roku 1987 wydano album składankowy - Over 60 Minutes With... , czyli to cudeńko, które przedstawiam teraz. Nagrania logicznie rozmieszono, nie ma tu mowy o przeskakiwaniu utworów, podsumowując - całość jest warta posłuchania.

1987 - Over 60 Minutes With... (Strange Advance)

1. Worlds Away
2. Love Games
3. Kiss In The Dark
4. Hold On To The Nite
5. The Second That I Saw You
6. She Controls Me
7. We Run
8. Running Away
9. Prelude
10. Home Of The Brave
11. Automatic Sighs
12. Blue Fire
13. Prisoner
14. Lost In Your Eyes
15. We Run (Advanced Mix)
16. Worlds Away (Reprise)

DOWNLOAD

18 Comments:

Blogger RObert POland said...

Password: robartopoland

niedziela, 13 stycznia, 2008  
Blogger jacyk said...

hello
sciagam w ciemno gdyz nie znam wcale zespołu, i to jest w tym najlepsze ze wciaz 'odkrywamy' nowe/stare grupy z tamtych lat.
Ja juz nawet przestalem sie dziwic ze oto kolejna nazwa ktora mi nic nie mowi, a inni gdzies w swiecie to słuchali i znaja. W moim przypadku takim wielkim prywatnym odkryciem po latach byl Rational Youth z Kanady, o ktorych istnieniu usłyszałem dopiero po blisko 20 latach od ich debiutu.
Szkoda ze tak pózno, ale warto było:)

pozdro jacyk

niedziela, 13 stycznia, 2008  
Blogger RObert POland said...

Z Rational Youth mialem podobnie :) dopiero w 2002 roku slyszalem ich pierwszy album.
Po prostu w naszym radio malo co prezentowano na szeroką skalę takie grupy, jak już kiedyś omawialiśmy.

Zresztą o Strange Advance dowiedzialem się też niedawno z requestu pewnego fana muzyki noworomantycznej.

niedziela, 13 stycznia, 2008  
Blogger artu said...

ale dziś tłoczno u ciebie - w tej chwili 7 osób z 5 krajow

niedziela, 13 stycznia, 2008  
Blogger RObert POland said...

Odblokowałem blog, ponieważ niektórzy mają ostatnio jakiś problem z logowaniem -
tak, że strona jest dostępna dla wszystkich.
Ale komentarze są moderowane :)

ROb.

niedziela, 13 stycznia, 2008  
Blogger Miss Parker said...

Thank you ROb! :-)

poniedziałek, 14 stycznia, 2008  
Blogger Jason Rerun said...

I haven't been back to your blog in awhile, but I come back to find all kinds of great things! Thank you so much for the continued effort!

poniedziałek, 14 stycznia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

Witaj ROb.
Super , że odblokowałeś swego bloga...nawet jeśli tylko na chwilę;)
Czy mógłbyś mi pomóc abym mogła w "przyszłości" korzystać z Twojej gościnności blogowej?

Pozdrawiam serdecznie
Komakino-Kate

poniedziałek, 14 stycznia, 2008  
Blogger RObert POland said...

Odblokowałem, ponieważ już mi przeszło i wiem, jak reagować na obrazliwe komentarze. Po prostu ... olać je i nie reagować :) Przedwczoraj znowu dostałem parę kąśliwych uwag (myślę, że od tego samego gościa, co mnie wkurzał, bo i styl podobny i zaczynał z małej litery) odnośnie Michaela Jacksona. Facet chyba jest z tych co wyznają zasadę ,,krew i honor" i nie przepada za ludżmi o innej barwie ... chyba rozumiecie o co mi chodzi.
Postanowiłem wyrzucić komentarze do kosza nawet ich nie publlikując. Zgłoszono do wyższej instancji :)

Jeżeli miałbym blog zamknąć ponownie to jest tylko jedna rada. Należy podać swój mail, ja Tobie wysyłam link aktywacyjny, który należy kliknąć i to wszystko.
Jakby co oto mój adres, może się kiedyś przyda:
robpol@os.pl

wtorek, 15 stycznia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

Hmmm...po przeczytaniu swego komentarza zauważyłam, że mogłabym zostać niewłaściwie zrozumiana;)
Chodzi mianowicie o podobieństwa do The Cars...o których wspomniałam zaraz pod utworem "We Run". Akurat TEN utwór zupełnie nie pasowałby do "produkcji" The Cars - tak jakoś mi się napisało "nie tam gdzie trzeba" ;) Natomiast utworami, które zaklasyfikowałabym do kategorii "carsopobobnej" to m.in:"Kiss In The Dark","Automatic Sighs" czy też "Blue Fire", w którym to już sam początek utworu z wokalem uderza jak "maska samochodu"...po uszach;)

To tyle - sorki, że się tak rozpisałam.
Papatki

Komakino-Kate

środa, 16 stycznia, 2008  
Blogger RObert POland said...

Hmmm...
Z Twojej wypowiedzi, Komakino podejrzewam, że chyba jakiś Twój poprzedni komentarz się nie wgrał (?)
Tylko ta część doszła, tak jakby był to ciąg dalszy wypowiedzi.
Chyba, że się mylę :>

środa, 16 stycznia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

Tak, rzeczywiście zapodział się pierwszy koment do tej płyty:(
Chodziło w nim m/w o to, że STRANGE ADVANCE nigdy nie słyszałam całego lp a znałam jedynie 3 single:
"Love Games", "She Controls Me" i rzeczony "We Run". Ten właśnie utwór w wersji zwanej tu ADVANCED MIX jest kawałkiem, który powalił mnie na łopatki(właśnie w TEJ wersji)pomimo, iż znałam już daaaawno temu singiel z tym utworem...a jakże jest TU odmienny.
Wyśmienity aranż, "klimatologia" wyrażona tłem utworu - po prostu COś PIEKNEGO.Zupełnie jakbym słuchała innego utworu;)
Dziękuję WIELKIE za prezentację tej płyty ROb.

Komakino-Kate

czwartek, 17 stycznia, 2008  
Blogger TymexPyres said...

wILL U PLEASE,PLEASE REPOST THE TIK AND TOK ALBUMS YOU HAD .tHANKS

czwartek, 17 stycznia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

Tnanx for this Robert,also thanx for the Zain Griff link at Satys, much appreciated.My computer crashed and have just got it back.Thanx again Mikeyten.

czwartek, 17 stycznia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

Bardzo dobrze ze zdecydowales sie by Twoj blog byl otwarty dla wszystkich...
Oczywiscie bola opinie krzywdzace,niesprawiedliwe czy po prostu glupie a jak do tego dodamy fakt ze autorzy tych opinii sobie sciagaja i korzystaja z pracy autora bloga a dopiero pozniej sa tacy krytyczni - to mozna sie zalamac.
Albo smiac z malych ludzi dla ktorych net jest jedyna szansa leczenia kompleksow - w tzw. realu takiej szansy nikt im nie da...
A jak juz zapomnimy o tych netowych psycho - pacjentach to okaze sie ze wielu ludzi przezywa emocje dzieki temu co moga tu sciagnac i posluchac,wielu ludziom ta muzyka pomaga w walce z codziennoscia.
I dlatego warto to robic Rob !
Czy dziwi mala [w stosunku do sciagniec] liczba komentarzy ?
Nie,bo people are people ale niektorzy jednak pisza.
Czynie to i ja.
Pozdrawiam.

czwartek, 17 stycznia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

Witaj
Juz zassysam bo naprawde płyta która jest takim rarytasem po latach.Znam jeden przebój z tej płyty którego zaliczam do swojeej scisłej mojej dziesiątki utworów z gatunku >New Romantic< -She Controls Me
Brawo za longa i jeszcze raz dziękuje

sobota, 19 stycznia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

A record of successes perfect, with great songs such as "Run" "Kiss In The Dark among other great songs.
Thanks for your input Robert

poniedziałek, 21 stycznia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

thank you so much. great blog you have there. I like you early 80s stuff.

Greetings from Germany

http://www.youtube.com/watch?v=JCbKv9yiLiQ

wtorek, 12 lutego, 2008  

Prześlij komentarz

<< Home