piątek, 18 stycznia 2008

China Crisis - Collection 1997

Podobnie jak jeden z czytelników mojego bloga (Tomasz), ,,napalony" na pewien utwór z repertuaru China Crisis zakupiłem w 1990 roku składankę wydaną przez Virgin Records. Oczywiście The Gates Of Door To Door - bo o tym utworze mówię - nie został umieszczony w przedstawionej kolekcji. Wydawcy wybrali z pięciu albumów (Difficult Shapes and Passive Rhythms / Working With Fire And Steel / Flaunt The Imperfection / What Price Paradise oraz Diary Of A Hollow Horse) po trzy, cztery piosenki i nazwali to ,,Collection - The Very Best Of China Crisis". Na szczęście możemy usłyszeć Christian, Wishful Thinking oraz King In A Catholic Style, dla mnie jednak w 1990 roku było to zbyt mało. W ogóle w tamtych czasach nie posiadałem nawet na vinylach studyjnych płyt tego zespołu, a kompaktowe dyskografie jakiejś grupy z lat osiemdziesiątych były chyba dopiero w planach bonzów muzycznego przemysłu. Internet? Zapomnij.... :)
W roku 1997 ukazała się re-edycja tego składaka. Różni się tylko tym, że dorzucony został na końcu remix piosenki African and White... kpina, jakby nie dałoby rady stworzyć porządnej reedycji dajmy na to dwupłytowej, z Gates Of Door To Door plus jakieś tam nikomu niepotrzebne remiksy :) No tak, ale wtedy nikt by już nie musiał kupować np. albumu Working With Fire And Steel...
Muzyka zawarta na składance trzyma się dobrze, mimo swoich lat. Wishful Thinking wciąż przypomina mi lato, łąki pod lasem ... utopia :) Christian też ma swój urok, mimo lekko sennego klimatu pozwala zrelaksować się na całego. Na pewno nie jest to muzyka dla małoletnich słuchaczy. Nie doświadczysz tu ani hardcore`owych bluzgów mówiących coś o Twojej matce, ani komputerowej pseudo-perkusji, przy której młot pneumatyczny wysiada. Dobrze więc, że ktoś jeszcze chce tego słuchać. Płyta bowiem prezentowana jest na życzenie.

256 kbps mp3

1. African And White
2. No More Blue Horizons
3. Christian
4. Tragedy And Mystery
5. Working With Fire And Steel
6. Wishful Thinking
7. Hanna Hanna
8. Black Man Ray
9. King In A Catholic Style
10. You Did Cut Me
11. Arizona Sky (Full Length Mix)
12. Best Kept Secret
13. It's Everything
14. St. Saviour Square
15. African And White (Steve Proctor Mix)

PART 1

PART 2

6 Comments:

Blogger TOM said...

Święte słowa Panie Robercie [twój tekst do China Crisis ], tak...
muzyka tego zespołu nie jest adresowana dla każdego, w pełni się z Tobą zgadzam. Dla mnie jest równie ilustracyjna, pełna barw i plastyczna. Dla jasności - nie jestem miłośnikiem ich całej twórczości ale cenię ich za styl dla mnie rozpoznawalny i ciekawy, wartościowy.
Tak, tak, swego czasu dłuuuugo szukałem utworu o którym wspominasz, do dzisiaj jest moim ulubionym i chyba już na zawsze będzie to moje pierwsze skojarzenie z China Crisis - chyba przez to że tak go szukałem. I dobrze.
Tomasz

piątek, 18 stycznia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

Wielkie dzięki, że znowu mogę czytać Twojego bloga. Jeśli to możliwe , czy mógłbyś przedstawić pierwsze dwie płyty STRANGE ADVANCE
Z góry dziękuję.

New Romantic Forever !

piątek, 18 stycznia, 2008  
Blogger RObert POland said...

Obecnie jestem w trakcie poszukiwań płyt Strange Advance z 82 i 85 (z tego, co mi wiadomo, niektóre utwory różnią się nawet wykonaniem, niż na podanym składaku).
Niestety, na razie musimy się zadowolić tylko składanką... ponieważ także ich nie mam :( Ale już nie raz taka sytuacja miała miejsce.
Gdy już traciło się nadzieję na Classix Nouveaux - River Sessions czy Bazooka Joe - Sugar Island, jakby znikąd wpadły mi w ręce :)
Tak więc wszystko jest możliwe.Oczywiście, gdy już dopadnę albumy Strange Advance, nie omieszkam ich tu rzecz jasna przedstawić.

piątek, 18 stycznia, 2008  
Blogger AJJ said...

Thanks Robert without this record is essential to recognize that China Crisis discs made more than outstanding.
"Best Kept Secret" or "Everything" are sound authentic jewels.
I remember this song and I think I can enamorar again.
Thanks from Spain.

sobota, 19 stycznia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

ech tamte czasy.. moje czasy..
oprócz doorToDoor brakuje mi tu GoldenHanshakeForEveryDaughter
pozdrawiam!

niedziela, 27 stycznia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

WIELKIE DZIĘKI ZA TO, DWÓCH PIERWSZYCH PŁYT CHINA MOGĘ SŁUCHAĆ W KÓŁKO I CHĘTNIE ZAPOZNAM SIE Z RESZTA

pozdr
Z.

sobota, 09 lutego, 2008  

Prześlij komentarz

<< Home