środa, 2 kwietnia 2008

The Big Dish - Satellites

Satellites z 1991 roku to trzecia, a zarazem ostatnia płyta The Big Dish. Po niej pojawiła się jeszcze składanka, zatytułowana Rich Man’s Wardrobe - A Concise History, wypełniona nagraniami z ,,podstawowej trójcy".
Po pierwszym przesłuchaniu miałem w głowie wizję recenzji besztającej album, chcąc go opisać jako ,,bezbarwną płytę, wskazującą na spadek formy zespołu". Mając jeszcze w pamięci żywiołowo - radośnie brzmiące utwory z albumu poprzedniego, oczekiwałem dalszego ciągu brzmień przenikających w sam środek mojego nerwu słuchowego. Nie wiem, może była to pora nieodpowiednia, a może oczekiwałem Bóg wie czego po tej płycie...
Bezczelnością byłoby jednak opisanie materiału po jednokrotnym przesłuchaniu. Jako, że do nagrań, które mnie początkowo nie przekonały za pierwszym podejściem, przeważnie zmuszam się do odsłuchu ponownego (tak, tak, taki masochista ze mnie, że uwielbiam się torturować trudnymi dzwiękami:)), więc nie obyło się bez replayu także przy Satellites.
Wlepiając dodatkowo gały w okładkę ( a cóż to za piękna dziewoja? ), zacząłem się zastanawiać, skąd taka melancholia wyzierająca z większości piosenek. Brzmi jak nostalgiczny Joe Cocker lub Richard Marx, lecz jakby troszeczkę mniej przekonująco.
Takie były moje pierwsze spostrzeżenia. Wyjątkowość tej płyty tkwi w tym, że za drugim podejściem słuchałem ... jakby zupełnie innych nagrań. Podejście numer trzy, to już biblijne ,, nie sądżcie, abyście nie byli sądzeni" ... przedwcześnie rzucony tu werdykt ,,jestem na nie" faktycznie byłby niesłuszny.
Można się przekonać do tych nagrań, choć do przełomu i zapisania się złotymi literkami w historii, jako utwory wybitne wiele im brakuje.
Płyta może nie tak dobra, jak Creeping Up On Jesus, ale na pewno lepsza od krążka Swimmer.
Obecnie Steven Lindsay nagrywa solo - ostatni kompakt pochodzi z 2007 roku i jest zatytułowany Kite.

1. Miss America
2. State Of The Union
3. Across The Province
4. Give Me Some Time
5. 25 Years
6. Big Town
7. Shipwrecked
8. Warning Sign
9. Bona Fide
10. Learn To Love

http://www.shareonall.com/BIG_DISH_3_ilur.rar

4 Comments:

Blogger Miss Parker said...

Thank you for this - you ***rock*** ROb! :-)

środa, 02 kwietnia, 2008  
Blogger sond said...

No to tak Robercie: dodam coś od siebie i temat Big Dish można uznać za zakończony.

Na płycie "Satellites" udzielali się m.in. Pino Palladino i Manu Katche. Tych nazwisk chyba nikomu nie trzeba przedstawiać.

Gdy poprosiłem Cię o The Big Dish podesłałeś mi link ze składanką ich utworów. Pozwolę sobie przypomnieć adres pod którym mozna znaleźć wydawnictwo p.t. "Rich Man's Wardrobe" wydaną w 1994 roku. Oto on:
http://isupplythecountrywithbutter.
blogspot.com/search?q=big+dish

Z twórczością The Big Dish zapoznałem się w audycji Piotra Kaczkowskiego. W 2002 roku, 7 kwietnia Kaczor wyemitował "Prospect Street" :) Wersja, którą zaprezentował, wydaje mi się lepsza od tej i z albumu "Swimmer", i ze składanki z 1994 roku.
Oto ona, pochodząca z singla z 1985 roku:
http://www.box.net/shared
/l47n5l2r5x

Cóż więcej dodać? Przede wszystkim dziękuję bardzo Robercie za wszystkie te dania :). I pozdrawiam serdecznie.
Pewnie jeszcze się odezwę.

środa, 02 kwietnia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

Robert, thank you for taking my request for this album. =>

czwartek, 03 kwietnia, 2008  
Anonymous Anonimowy said...

Thanks all The Big Dish albums
thx a million times

piątek, 25 lipca, 2008  

Prześlij komentarz

<< Home