piątek, 23 lutego 2007

Classix Nouveaux / Sal Solo

Na początek przeprosiny za to, ze prawie wszystko na rapidshare. Niestety, próbowałem na wieszakach, które nie posiadają limitów, ale mi zrywali połączenie - i od początku i jeszcze raz.... jak ktos mysli, ze wrzucenie jednej płyty jest takie proste i szybkie - niech sam spróbuje. Moze wtedy zrozumie, dlaczego osoby, które osobiscie wrzucają swoje zbiory, czasem nie spełniają wszystkich zyczen i prósb - nawet mimo tego, ze je posiada.

A teraz o kultowej ( w naszym kraju, rzecz jasna) - grupie. Classix Nouveaux juz był na moim blogu, ale chyba w koncu zaczęli ją doceniac takze i ... brytyjczycy (?) W starych postach o CN natknąłem się na komentarze z zagranicy, czy nie dałoby rady again. Mówiłem ,,Never Again"...

Zespół, do którego przypięto łatę ,,new romantic" (?) - a dla mnie to jednak new-wave. Zespół powstał w roku 1979 w Londynie, załozył go Sal Solo (prawdziwe nazwisko i imię: Charles Peter Smith-ur. 5 września 1955 w Hatfield w Anglii) - wokalista, który w tamtych czasach wyrózniał się image`m: prawie cała głowa ogolona na łyso. Prawie, bowiem z tyłu , niczym u buddysty tkwił niesamowity ,,kucyk" , kto pamięta koncert w Sopocie? Sal w pewnym momencie wziął ,,kitajca" do przodu na ramię :) Nie wiem, czy nosi go do tej pory, ale chyba juz nie....
Drugim załozycielem Classix był Mike Sweeney - ex grupy: The News oraz znany X-Ray Spex, grający na basie. W roku 1979 dołączył do nich Gary Steadman (gitarzysta) i Paul Hurding (perkusista). W 1982 r. Steadmana zastapił Juko Tutani Sumen, oraz dołączył Stephen Paul Wilson (klawiszowiec). W 1983 r. grupa zawiesiła działalność, by potem wielokrotnie ją wznawiać w zmienionym składzie (jedyny stały członek zespołu - Sal Solo).

Grupa w Wielkiej Brytanii nie odniosła wielkiego sukcesu - nawet została szybko zapomniana. Trudno im się dziwic, przeciez wtedy był u nich potop, wręcz inwazja nowofalowych zespołów, co dzien powstawała jakas ciekawa grupa, natchniona powodzeniem innych , którzy grali w podobnym stylu.

W Polsce grupa przyjmowana była jako gwiazdy pierwszej wielkosci - pewien brytyjski dziennikarz porównał to zjawisko jako ,,histeria w komunistycznej Polsce wokół grupy , szczególnie po trzech wizytach w tym kraju, przypomina manię, jaka swojego czasu była wokół The Beatles". Trudno się z tym nie zgodzic - koncerty w Sopocie ( zapowiedz Marka Niedzwieckiego, oraz show, którego nie zapomnę - Sal przedstawił takze swoje pierwsze solowe piosenki), we Wrocławiu, Łodzi... Kto nie zna tamtych czasów ( młodzi wiekiem), ten moze byc zdziwiony, skąd taka ekstaza. Tournee zagranicznego (zachodniego!) zespołu w Polsce to było nie lada wydarzenie - naprawdę, niewielu się odwazało tu przyjezdzac... a jak juz, to na jednodniowy live show i do widzenia. Nerwy mnie wtedy brały, jak np. dorwałem niemieckie Bravo i zobaczyłem spis koncertów, jakie mają się odbyc w RFN. Nam to chyba tylu koncertów wystarczyłoby do konca zycia :)

Grupa tak naprawdę ,,skonczyła się" po wydaniu płyty Secret - Sal Solo faktycznie zabrał się za spiewanie solo - album Heart and Soul, to nadal klimat CN, następne płyty powoli kierują nas na muzykę chrzescijanską.

Night People 1981

1. Foreward - 2. Guilty - 3. Runaway - 4. No Sympathy No Violins - 5. Inside Outside - 6. 623 Degrees - 7. Every Home Should Have One - 8. Tokyo - 9. Or A Movie - 10. Soldier - ( 11. Protector Of The Night - -------------------- 12. Robot's Dance - 13. Nasty Little Green Men - 14. Test Tube Babies - 15. Night People - 16. Old World For Sale - 17. 627 - 18. We Don't Bite

http://rapidshare.com/files/17859373/Night_.zip.html

La Verite 1982

1. Foreward 2. Is It A Dream 3. To Believe 4. Because You're Young 5. Six To Eight 6. La Verite 7. Never Again 8. It's All Over 9. 1999 10. I Will Return 11. Finale 12. It's Not Too Late 13. Where To Go

http://rapidshare.com/files/17845148/verite.zip.html

Secret (vinyl version) 1983

1. All Around The World2. Manitou3. Heart From The Start4. The Fire Inside5. Forever And A Day6. Never Never Comes7. The Unloved8. When the All Have Gone9. No Other Way

http://rapidshare.com/files/17779065/Seccn.zip.html

NEW : Secret - CD version!
upload by :Trevor - dziękujemy!
(zestaw utworów identyczny jak na vinylu)

http://www.filefactory.com/file/a838dc/

NEW: SKŁADANKA THE VERY BEST OF : JACYK BLOG

Sal Solo - Heart and Soul (1st edition) 1985

1. Heartbeat2. Poland (your spirit won't die)3. Shout! Shout!4. San Damiano5. Music + You6. Contact7. Go Now8. Forever Be

http://rapidshare.com/files/17762754/Sal.zip.html

NEW! Heart and Soul - 2nd edition CD with bonus tracks!
upload by: Trevor - wielkie podziękowania!

1. Heartbeat 2. Poland (Your Spirit Won't Die)3. Shout Shout 4. San Damiano 5. Music And You 6. Contact7. Go Now 8. Forever Be 9. Adoramus Te 10. Just A Feeling 11. How Was I To Know 12. Metanoia 13. Drift Away

DOWNLOAD

Sal Solo -Through Ancient Eyes 1993

1. Kyrie Eleison2. The Flood3. Father Of Nations4. Gloria5. No Other God6. Deborah's Song7. Trust In Me8. Miserere9. Speak To Me10. Prince Of Peace11. Call On Your Name12. I'll Sing My Praise To Him

http://rapidshare.com/files/17747081/sataeb.zip.html

Other songs.... parę utworów, które pałętają mi się po kompie, trochę Sala z zespołem Rockets i jakies trzy inne piosenki - znajdy z netu.

Sal Solo and Rockets - New Solution
Sal Solo and Rockets - Under The Sun
Rockets - Wrong Place Right Time
Rockets - Contact
Sal Solo - Gloria
Sal Solo - Kirie
Sal Solo- Sanctus

DOWNLOAD

3 songs Sal Solo and Rockets - from the album One Way 1986 - upload by: Tomasz

Don't Give up

DOWNLOAD

Touch me

DOWNLOAD

Long time coming

DOWNLOAD

33 Comments:

Anonymous Anonimowy said...

Ja mogę ich słuchać non-stop. Dla mnie rewelacja. Co do zawartości płyt mam takie jak przedstawiłeś, z tym że reedycja pierwszej solowej płyty Sal Solo zawiera też bonusy - nie udało mi się do nich dotrzeć, przynajmniej na razie. Mam dwa albumy Sal Solo nagrane z zespołem Rok-etz/ Rockets " Imperseption" i "One way" - choć nie we szystkich utworach na wokalu jest były frontman Classix Nouveaux, ale materiał ciekawy. Podobno jest jescze jeden album Rockets z udziałem Sal'a ( chyba z 1992 roku ? ). Chętnie się podzielę tym materiałem ale przyznam ( tu wyjdzie obciach ) nie umiem robić wrzutek i tworzyć linków - marny ze mnie komputerowiec, ale mogę przesłać materiał spakowany lub pojedyncze utwory na konkretnego maila.
Co do klimatu - Robert, ja nie pamiętam tego koncertu ( niestety !!! )choć rocznik 1975 ale bardzo dobrze wiem co to znaczyło gdy zachodnia gwiazda przyjeżdżała do Polski, styl ubierania się, zachodnia prasa itp.
Kupowałem Non-stop, Magazyn Muzyczny a nawet wcześniej Świat Młodych ( były plakaty ) - i wiesz, bardzo miło to wspominam. Co do Classix - to faktycznie gwiazda wielkiego formatu w tym czasie.Moim zdaniem muzyka cały czas świeża choć minęło już trochę lat.Nic się nie zestarzała.
Pozdrawiam
Tomasz

piątek, 23 lutego, 2007  
Blogger jacyk said...

heh własnie mialem w kolejce do wrzucenia Classix na bloga u siebie a tu widze ze juz jest :)))
nic to, ja mam jeszcze do dodania jakis skladak The Very Best Of z róznymi dodatkami to zrobie upload i bedzie komplet :)

pozdro

piątek, 23 lutego, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

@Tomasz.
robienie wrzutek nie jest skomplikowane - trzeba tylko mp trójki spakowac w zip albo w rar i się ,,wysyła". Zawsze na takiej stronie do wrzucania jest tam : UPLOAD FILES - klikasz, wybierasz ten swój zip i potwierdzasz. Nie wolno jednak wtedy takiej strony ,,odswieżac" ani kasowac,az się załaduje ten twój plik. Link wtedy zostaje Tobie po wszystkim podany jak na tacy :) Mozna go wtedy dac na forum, lub znajomemu.

@Jacyk - tak to jest, jak ktos lata po naszych blogach i wszedzie zostawia prosby o to samo . Dopiero teraz zauwazyłem w Twoim blogu i komentach, ze ktos tam pyta o CN i o Opposition. Dziwi mnie tylko, ze osoba ta pisze tam, że Opposition szuka wszedzie i ze nigdzie tego nie ma - a u mnie wciaz jest aktualny link do Intimacy - wrzucił kiedys ten album Salmon. Widac, nie wszędzie szukają... :)

ROb.

piątek, 23 lutego, 2007  
Blogger Unknown said...

Sorry, że jestem pod nickiem brata ale nie chce mi się już zmieniać ;)

Jejuś KOCHAM CIĘ!!! W jednym ze starych Twoich postów o CN prosiłam byś uploadował ich kawałki. Serdzecznie za to dziękuję. Uwielbiam ten zespół mimo, że zdążył się rozpaść zanim się urodziłam (rocznik 1986 :D). Jeszcze raz wielkie dzięki!

piątek, 23 lutego, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Hej :). Dzięki za wszystkie rzeczy, które wrzucasz na bloga :). Ostatnio przeglądałem kolekcję winyli i znalazłem trzy płyty, których jeszcze nie wydano na CD, mimo iż ostatnio coś się ruszyło w temacie wznawiania dyskografii tego pana. Chodzi mi o Józefa Skrzeka. "Ambitus Extended" (1983), "Podróż w krainę wyobraźni" (1985) i "Live" (1989) - pierwsze dwie to muzyka elektroniczna, szczególnie "podróż" jest płytą w stylu Tangerine Dream, Live jest bardziej bluesowa, ale tak czy siak bardzo chciałbym móc ich posłuchać :(. Dlatego też jeśli masz któryś z tych albumów i mógłbyś go wrzucić na bloga byłbym niezmiernie wdzięczny :). Swego czasu udało się znaleźć "Terra Deflorata" Niemena, więc ktoś musi mieć Skrzeka :). Z góry dziękuję :).

sobota, 24 lutego, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

No, była jeszcze płyta "Wracam" z 1990, która również była elektroniczna, ale w bardziej popowym wydaniu (bębny elektroniczne itd.) ale to chyba najtrudniejsza do zdobycia pozycja... :).

sobota, 24 lutego, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Rob dzięki za wskazówki co do wrzutek.
W podzięce specjalnie dla Ciebie i wszystkich wielbicieli CN moje wrzutki ( pochodzą z płyty "One way" - 1986 rok )
Don't Give up
http://www.filesend.net/download.php?f=419eb0032ef5b84b7a0a157d7aa8c2d1
Touch me
http://www.filesend.net/download.php?f=04b1adfd64bb64ef675e35fc87685598
Long time coming
http://www.filesend.net/download.php?f=e229a931362b4f33dd25f917ec6f1e7d
Szczególnie polecam ten ostatni - nic tylko podkręcić głośność i nogi aż same chodzą.Dla mnie bomba
Mam wolną neostradę ( 128 kb ) trochę długo to idzie ale postaram się jeszcze coś podesłać.Znalazłem 2 strony gdzie można "zassać" 3 płyty w których nagraniu brał udział Sal Solo
Płyty:
"Imperseption" 1984
"One way" 1986
"Another Future" 1992
www.mnogomp3.net oraz
www.mp3real.ru
u mnie bardzo wolno chodzą ale podejrzewam że wszyscy z szybszymi łączami nie będą mieli takich kłopotów jak ja.Utwory ściąga się pojedynczo.
Polecam - przednia muzyka
Tomasz

sobota, 24 lutego, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Niezle, Tomaszu, dzięki za utwory.
Kiedys miałem sciągniete te albumy Rocketz, ale je pokasowałem, zostawiając sobie mój ulubiony utwór Under The Sun...

Co do tych stron, to rosjanie mają jeszcze z ... no, jest jeszcze ich trochę,które znam- lecz wszystkie są podobne, jeżeli chodzi o wybór płyt.

To nie wina tego, kto ma jakie łącze - bo tak sciąga się kazdemu, niezaleznie od tego, jak ma prędki. Wszyscy w takim przypadku korzystają z ,,dopalaczy" - np. Flash Get czy Download Manager - dobra tez w tym jest przeglądarka OPERA - gdy zerwie łącze, to mozna wznowic od miejsca zerwania, tak, że nie musisz od początku pobierac całego pliku.
Pozdrawiam i miłego wypoczynku!

ROb.

sobota, 24 lutego, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Jakby ktoś wolał to poniżej wersje z reedycji CD:

Secret:
http://www.filefactory.com/file/a838dc/
tracklista j.w.

Heart and Soul z bonusami:
http://www.filesend.net/download.php?f=ca92429d57a9f6cd927df1d0affec2d4
1. Heartbeat
2. Poland (Your Spirit Won't Die)
3. Shout Shout
4. San Damiano
5. Music And You
6. Contact
7. Go Now
8. Forever Be
9. Adoramus Te
10. Just A Feeling
11. How Was I To Know
12. Metanoia
13. Drift Away

niedziela, 25 lutego, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Trevor, wielkie oklaski dla Ciebie!

AWESOME!

ROb.

niedziela, 25 lutego, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

O kurcze ile tego!!! Dzięki za bonusy! Jesteście wielcy!!!

niedziela, 25 lutego, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Trevor piękne dzięki za bonusy do "Heart and Soul" - szczególnie lubię Adoramus Te - słyszałem ten utwór w wersji wydłużonej prezentowanej kiedyś w radiu.
Szukam utworów "Chemin Ghagrin" [ był na singielku wraz z End Or the Beginning ] oraz "Switch" - ten był wydany na małej płytce wraz z "Forever & A Day".
Na capishe znalazłem link do utworu "Guilty" - video choć nie jest jakieś oryginalne za to oddaje klimacik początku lat 80-tych no i Sal Solo i spółka w akcji.
http://www.sendspace.com/file/wbm2zf
Tomasz

niedziela, 25 lutego, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

wielkie dzieki roB!
komnen

poniedziałek, 26 lutego, 2007  
Blogger Markus said...

Hi my friend, your password doesn't work!!!!

poniedziałek, 26 lutego, 2007  
Blogger RObert POland said...

Hey, Markus. For everybody my password is OK, but for you not?
Impossible. try again.

http://robartopoland.blogspot.com

AND NOT ,,copy and paste".
You must manual (keyboard)

poniedziałek, 26 lutego, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Hi to everyone!
I'm happy because I found this lovely Blog about 80's music. I'm a big fan of Classix Nouveaux, since 1981! :) I Have all the official CDs from them. This band is fantastic and the voice of sal Solo is brilliant. Sorry, but I don't speak Polish (I think it's your language here). I found this Blog via Google! :) I'm looking for the extended remixes versions and Never Again video. So now it's all I can say. Keep this great job.

czwartek, 01 marca, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Hi, Sarge.
Yes, this is blog in polish language... I don`t speak in english perfect -
I remember Never Again video, but i not have this... Long time ago this video was in polish television, maybe have this somebody?
thank you for comment, Sarge.

Greetings!

ROb.

czwartek, 01 marca, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

"The end... or the beggining" jest tylko na "Very best of"??? Kurde świetny song :D

Dzięki za wszystko CN i pozdrawiam ;)

czwartek, 01 marca, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Kinga, zwrocilas uwagę na cos, czego ja do tej pory nie zauwazylem :o
faktycznie, The End...Or The Beggining nie znalazł się na trzech klasycznych płytach CN.

Pozdrówka.

ROb.

czwartek, 01 marca, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Hi Again! Does anyone have the extended mix of Guilty?

I only know the album version and the single version included on the "The Very Best Of". Could someone post this one here?

Thanks

piątek, 02 marca, 2007  
Blogger shoulder* said...

RObert,

You have some awesoem stuff on your blog all old classics is there any chance that you could post them back on please.

Shoulders

poniedziałek, 12 marca, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

"RoB"
_Dzięki-!!!

_D.N.M.-!!!

czwartek, 22 marca, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Robert, nie bede pisac jestes wielki.. choc to tez mam na mysli.. Dzieki .. Do dzisiaj nie potrafie wyjasnic dlaczego darze Sal Solo taka sympatia. Ekh takie plyty wzbudzaja we mnie mase wspomnien ;) Pozdrawiam Ciebie.. i Wszystkich ktorzy tu Cie odwiedzaja .. taki maly "old fun club" :))

poniedziałek, 30 kwietnia, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Robert CN to legenda lat 80tych w Polsce i swietnie pamiętam te koncerty i wystawanie w kolejkach po vinyle. A tak przy okazji czy jest szansa na linka do CN 'River Sessions"? Byłoby przewspaniale!
Dołączam do podziękowań za całą muzę w tym blogu.

czwartek, 10 maja, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

no własnie 'River Sessions' to by sie przydało tu wrzucić.

środa, 23 maja, 2007  
Blogger simonharrison said...

Hi, is it possible to upload la verite in vbr mp3? preferably with Exact audio copy, lame 3.97 v2? 192kbs is not great sounding.

poniedziałek, 09 lipca, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Coś wspaniałego, na prawde wielkie, wielkie dzięki za tą cudowną muzykę. Załuje tylko że nie udało mi się sciągnąć "Heart and Soul - 2nd edition CD with bonus tracks" bo już niestety nie ma tego albumu w podanym linku. Może ktoś mógłby uaktualnić link do tego albumu sala solo, to taka moja wielka prośba, jeszcze raz dziękuję! :)

Pozdrawiam! :)

piątek, 20 lipca, 2007  
Blogger RObert POland said...

już wznowiłem:

http://tnij.org/597

sobota, 21 lipca, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Hej;
ogromna prośba - o aktualizację linka / powtórne załadowanie tej paczki, w której jest kawałek 'uder the sun' Sala Solo? poluję na ten kawałek nie wiem ile już lat, ale ponad 20 jak nic... wielkie dzięki
ania

sobota, 03 listopada, 2007  
Blogger RObert POland said...

@ania.

Naprawione.

Tak, dla przypomnienia : Under the Sun pochodzi z płyty zespołu Rok-etz (lub Rockets) - z 1984 roku pt. Imperseption, gdzie Sal Solo śpiewa NIEKTóRE utwory.

Na płycie ,,rakiet" z `85 pt. ,,One Way" chyba już wszystkie piosenki śpiewa Sal (ale nie jestem do końca pewien :)) dawno już nie słuchałem.

ROb.

wtorek, 06 listopada, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

@Robert czy mozna prosić o re-upload dwuczesciowej wersji albumu Heart & Soul ? Czy jakosc tego albumu to 192 kbps ?

środa, 04 czerwca, 2008  
Blogger RObert POland said...

Jakbyś przeczytał dwa komenty wyżej, to byś zobaczył że link jest wznowiony.

Jakość : 192 kbps

środa, 04 czerwca, 2008  
Blogger Unknown said...

Spotkałem ich na szkolnej wycieczce w Oświęcimiu. SAL dał mi autograf na 100 złotówce, który potem wymieniłem na oryginalny plakat.

sobota, 20 lutego, 2021  

Prześlij komentarz

<< Home