sobota, 8 grudnia 2007

Matt Bianco - Whose Side Are You On?

Pół minuty, pół minuty...

Ta płyta to przebój za przebojem. W dodatku z polskim akcentem. Zespół Matt Bianco czyli: Basia Trzetrzelewska, Mark Reilly, Kito Poncioni oraz Danny White w swojej debiutanckiej płycie z roku 1984.
Oparte na melodyjnej muzyce pop z lekkimi dodatkami jazzu oraz samby utwory cieszyły się w naszym kraju ogromną popularnością.
Grupa Matt Bianco powstała w roku 1982 po rozpadzie formacji Blue Rondo a la Turk. Szybko narodziła się też idea stylu nagrań:

- Czuliśmy, że powinniśmy mieć w kolektywie żeński głos - wspomina Mark. - Wtedy Danny wpadł na pomysł zaproszenia do współpracy Basi; on już z nią współpracował od 1981 r. i tworzyli całkiem kreatywny duet.

- Przybyłam do Anglii w 1981r. - wyjaśnia urodzona w Polsce wokalistka - Odpowiedziałam na ogłoszenie Danny'ego, które umieścił w tygodniku Melody Maker, poszukując piosenkarki dla swej grupy Bronze, zespołu funkowego, będącego pod wpływem twórczości Quincy Jonesa w tamtym okresie. Współpracowaliśmy z Dannym od tego czasu. Pochodzę z Jaworzna, małego przemysłowego miasteczka na Południu Polski. Tam każdego roku odbywa się festiwal z muzyka jazzową, klasyczną i popularną. Choć miejscowość liczy tylko 100 tysięcy mieszkańców - jest tam wielu wspaniałych muzyków. Cieszę się, że dorastałam w takim szczególnym miejscu.

- Gdy usłyszałem ją na próbie - wspomina Mark. - Wstrzymałem oddech z wrażenia. Wiedziałem, że znaleźliśmy brakujący element do tej muzycznej układanki.
(Interia.pl)

320 kbps

1. Whose Side Are You On?
2. More Than I Can Bear
3. No No Never
4. Half a Minute
5. Matt's Mood
6. Get Out of Your Lazy Bed
7. It's Getting Late
8. Sneaking Out the Back Door
9. Riding With the Wind
10. Matts Mood II

http://sharebee.com/fac783b3