niedziela, 4 listopada 2007

Kartagon - Natural Instincts

Thomas Daverio i Johannes Barth (ex : Panic On The Titanic)

Duet pochodzi ze Szwajcarii. W zasadzie to można nazwać Kartagon i tą płytę debiutem. Jednak ich poprzednia twarz ukrywała się pod szyldem Panic On The Titanic. Jeden utwór Panic On The Titanic, który został przemycony na ten krążek, to A Picture - nie jest to oryginalna wersja,lecz zagrana na nowo, dlatego w tytule mamy dopisek 2003.
Pierwsze, co uderza, to dość ciężki wokal. Z początku odpychał mnie trochę, jednak utwory są na tyle efektowne i melodyjne, że ciężko być odepchniętym od ich muzyki całkowicie. Przyciągają one czymś innym, a jest to sprawa trochę kontrowersyjna. Rozpoczyna się naprawdę klimatycznym intrem The Dawn, to coś jakbym kiedyś już gdzieś słyszał... Zresztą podobieństw na tym krążku znajdowałem więcej.
Pure Love jest zagrany w stylu Fade To Grey grupy Visage, 1000 Words przypomina mi wokalem styl Davida Bowie, zaś Final Words to nic innego jak... nuta w nutę Anne Clark i jej Poem Without Words! Sprawdżcie sami. Może, gdybym nie przyjął w swoim życiu do słuchania tylu albumów wykonawców różnych i różniastych (copyright by P. Kaczkowski :)), może określiłbym te utwory czasem jako odkrywcze. Niestety, ale wciąż potykałem się na... plagiatach (?) Czy było to działanie zamierzone i świadome? Nie wiem. Ale, jeżeli panowie mieli nadzieję, że albumu tego wysłuchają osoby nie znające Visage, czy Anne Clark to niestety, ale ja się natknąłem... Następne podobieństwo spostrzegłem w piosence Disko Queen - to połączenie (znowu) Fade To Grey i ...Kylie Minogue - Your Disco Needs You (!!) Specjalnie puszczałem po kolei obie piosenki i porównałem refreny. Nie wiem, czy WY dotąd (słowa te kieruję do osób, które recenzowały krążek) tego nie zauważaliście? Żeby jeszcze uciąć spekulacje, to pani Minogue ze swoim Disco wystartowała dwa lata wcześniej...
This Is Not America... this is not plagiat :) - można w końcu rzec. Cover brzmi nadzwyczaj przyjemnie, chociaż ja wolę oryginał (Pat Metheny / Lyle Mays / David Bowie). Podsumowując: Pomimo tych zapożyczeń od innych wykonawców, zgrabnie zagrana muzyka na syntezatorach skutecznie przyciągnęła mnie do kartagonowego świata.

1. The Dawn
2. The Hunter
3. Pure Love
4. 1000 Words
5. Final Words
6. Free Fall
7. Deadly Silence (2003)
8. Disko Queen
9. Flying to the Moon
10. A Picture (2003)
11. First Sight
12. Love at First Sight
13. Master
14. 300'000'000 Dollars
15. This Is Not America
16. Pure Love (slowmotion)

http://uploaded.to/?id=80jw4a

7 Comments:

Blogger RObert POland said...

PASSWORD:

robartopoland.blogspot.com

niedziela, 04 listopada, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Thank you for your great blog!
I visit it twice a week.

Eddie
Tel-Aviv

niedziela, 04 listopada, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Robercie
u Ciebie XXI wiek, a ja z takimi starociami
zawsze możesz zrobić delete
artu
Cock Robin (Extended Version)

01 - Just Around The Corner (Extended Version)
02 - El Norte (Reinforced Dance Mix)
03 - The Biggest Fool of All (Dance Mix)
04 - The Promise You Made (Extended Version)
05 - Thought You Were on My Side (Extended Version)
06 - When Your Heart Is Weak (Extended Version)
07 - Don't Think Twice, It's All Right [Live]
08 - Cock Robin-Kate Ryan Remix The Promise You Made2004 (Mix By Dj Jupp)

http://rapidshare.com/files/67445247/Robin_Extended_.rar.html
password: dzikun

niedziela, 04 listopada, 2007  
Blogger Jeff Wells said...

Robert,

Any chance you can re-post Peter Godwin - Correspondence from 1983.

FYI - I try to visit your site daily.

CL (US)

niedziela, 04 listopada, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

tak jeszcze przy temacie XXI wieku
to dla mnie 2 najlepsze płyty jak do tej pory, to
Interpol - Turn on the Bright Lights (2002) ZDECYDOWANIE !
i
The Raveonettes - Whip It On (2002)

z podziękowaniami za możliwość dzielenia się muzyką, artu

poniedziałek, 05 listopada, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

No proszę, a ja już myslałem, że osoby, które odwiedzają moj blog, to sluchacze od razu postawieni na NIE - do wszystkiego co nowe. Bo nie i już :)
Prawdę mówiąc, to z albumu Interpol który przytoczyleś to slyszalem spokojne Leif Erikson, resztą będę musial się zapoznać, bo na forach zbierają dużo dobrych ocen.
A The Raveonettes nie znam ... coś w stylu powyższego?

ROb

poniedziałek, 05 listopada, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

The Raveonettes - Whip It On
http://www.zshare.net/download/whip-it-on-rar.html
lub
http://rapidshare.com/files/58723329/The_Raveonettes__2002__Whip_It_On.rar
wskazanie na Beat City, Veronica Fever, Do You Believe Her

Interpol - Turn on the Bright Lights
http://rapidshare.com/files/18995959/interpol-turnonblights.rar
zwłaszcza Untitled, The New, Hands Away

poniedziałek, 05 listopada, 2007  

Prześlij komentarz

<< Home