wtorek, 29 sierpnia 2006

Red Box - Motive


Grupa RED BOX ... popularna w Polsce, a reszta swiata jak zwykle... robi wzruszenie ramionami lub... ,,Ach, to ci od For America". I to wszystko. Smutne, ale dla wielu ten zespół to jest znany tylko z tej piosenki, która chyba już wszystkim się ,,przejadła".

Stare konie, takie jak ja cenią sobie Red Box za ich niesamowity utwór Chenco (Chenko) z 1984 roku - kiedys w wywiadzie z zespołem była mowa, że obie wersje pisowni są dopuszczalne - słowo zaczerpnięte z dialektu Indian Ameryki Północnej. Kiedy utwór ten szturmował polskie audycje radiowe, w międzyczasie w kioskach ukazały się ,,szmaciane" - ze względu na kryzys, jaki wtedy panował - na wątpliwej jakosci papierze - wydania książek Karola Maya - Winnetou, Skarb w Srebrnym Jeziorze... utwór Chenko swietnie mi dopełniał obrazu do tych książek.

Cały album The Circle and the Square zachwycił wszystkich, jednak lekki zgrzyt był własnie przy utworze Chenko. Zgrany na nowo podzielił słuchaczy. Jedni uważali tą krótką wersję za lepszą, ja faworyzuję singlową - tą pierwszą. Najlepszym wyjsciem byłby na tym albumie bonus na koncu w postaci oryginalnej wersji...

Tomek Beksinski powiedział, że najlepiej by było, gdyby już Red Box nie wydawał następnej płyty... wszyscy obawiali się że tak wspaniałemu albumowi już nie można dorównac - słuchacze uznali, że jeżeli następnym razem Red Box wydadzą ,,gniota" cała legenda fajnego zespołu może się posypac.

Na płytę MOTIVE przyszło nam czekac długo. Wydana w 1990 roku promowana była przez utwór ,,Train" lekko zaskoczyła poziomem. Oczywiscie w pozytywnym znaczeniu. Album gniotem się nie okazał, ale i o przebiciu pozycji pierwszego albumu nie było tutaj mowy... po prostu jest to dobra płyta. Może bez rewelacji, ale dla tych, co mają tylko pierwszy krążek - jak znalazł...

Album sciągnięty pewnego czasu z P2P czy DC++, nie pamiętam już... dlatego uprzedzam już wszystkich, że pliki znalazłem cienkiej jakosci - 128 kbps mp.3 :/
NIE DLA AUDIOFILI

1. Train2. Moving3. Hungry4. The Clapping Song5. Soldier Of Love6. The Power Is Down7. Now Ask8. Casbah9. Walk On My Hands10. New England

1 Comments:

Blogger RObert POland said...

http://www.file2share.biz/?d=A3583669

pass= RObertPOland

1:33 PM


Ryoga said...
Dzięki za Red Box :). Może dla niektórych zabrzmi to dziwnie, ale to pierwszy i jedyny album, jaki udało mi się zdobyć - właśnie tutaj. Tego pierwszego z 1986 niestety nie znalazłem :(. Naprawdę jest taki dobry, jak wszędzie mówią? Jak dla mnie i tak najlepszy utwór to "Chenko" właśnie z singla z 1983. Ale ciekawi mnie, czy to co nagrali w 1986 brzmi nieźle, i przebija wcześniejsze single... .

Pozdrawiam!

wtorek, 29 sierpnia, 2006  

Prześlij komentarz

<< Home