środa, 12 grudnia 2007

Polyphonic Size - Live For Each Moment - Vivre Pour Chaque Instant

Zapoznanie z tym zespołem rozpoczęło się u mnie, gdy wychwyciłem w radio pewną piosenkę. Na szczęście zdążyłem zarejestrować ją na taśmie magnetofonowej, jednak brakowało opisu ,,who is?"...
Nadeszły czasy internetu, pewnego dnia odtworzyłem zapomnianą kasetę i... znowu ten utwór.
Mocno kojarzył się z Human League - wokal w refrenie łudząco podobny do Oakeya... Piosenkę postanowiłem zgrać do komputera, przerobić na mp3, wrzucić na serwer i dać pytanie na forum.
O dziwo, z pomocą przyszło forum Top80. pl (które obecnie specjalizuje się w klimatach Italo disco) i naprowadziło mnie na nazwę : Polyphonic Size - Winston and Julia. Dziękuję raz jeszcze.
Od tamtej pory usiłowałem zdobyć jakiś album tego zespołu ( projekt właściwie, jak się nie tak dawno okazało). No i mam - wraz z tym przebojowym leaguowym nagraniem. Niestety, cała płyta nie jest tak milutka, jak Winston and Julia... :( Większość nagrań to ostrzejsza odmiana synth`u - ktoś może powiedzieć - no i dobrze! Przynajmniej nie brzmi tandetnie, tylko elektronicznie-rockowo, a i industrialnie też.

To teraz trochę o ,,korzeniach" Polyphonic Size, bo podejrzewam, że nie jest to nazwa, która jest wymieniana na pierwszym miejscu, jeżeli mowa o grupach elektronicznych z lat osiemdziesiątych. Nazwa wskazuje na zespół, jednak osoba, która ukrywa się za tą nazwą to Roger-Marc Vande Voorde - obecnie w wywiadach podkreśla, że tak naprawdę to Polyphonic Size nigdy nie był realnym bandem, bardziej ,,zbieraniną różnych muzyków", którzy udzielali się w innych zespołach. Francusko - belgijski projekt powstał w roku 1979 i poza Roger-Marc Vande Voorde drugą osobą, która podtrzymywała Polyphonic Size to... Jean-Jacquese Burnel (z The Stranglers). Brzmienie nagrań przypomina Devo, Telex, Kraftwerk - wokalnie większość utworów zaśpiewana jest w języku francuskim.


Zas
Rendez-Vous
Winston & Julia
King Of Hong-Kong
N.B.C. GmbH
Action Man
Night Is Coming On
Le Temps Du Swing
Je T'Ai Toujours Aimée

DOWNLOAD

9 Comments:

Blogger RObert POland said...

PASSWORD:

robartopoland.blogspot.com

środa, 12 grudnia, 2007  
Blogger TOM said...

Witam !
Co powiesz na piosenki z dzwoneczkami nieco inaczej ( tak nawiasem mówiąc czego to ludzie nie wymyślą )
Artist: Tales from the Crypt
Title: Have Yourself a Scary Christmas
Year: 1994
http://rapidshare.com/files/76462289/TftC-HYaSC94.ra
pochodzi z całkiem fajnego miejsca:
http://nrrules.blogspot.com
Nie znałem wcześniej Polyphonic Size."Night is coming on" czy "action man" już polubiłem może dlatego że po przyjściu do domu włączyłem Visage i jakoś tak "nastroiłem się". Szczerze, trudno jest mi na razie przekonać się do całości. Nie zawsze musi być łatwo i to chyba odnosi się do tego projektu.Tak to odbieram na teraz.
Tomasz

piątek, 14 grudnia, 2007  
Blogger Leo said...

I am speechless, I can only say: woooowwwwwww!

Thank you Rob

Greetings

czwartek, 20 grudnia, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Hey!
Wielkie dzięki ,to jeden z wykonawców o którym słyszałem w środowisku dziennikarzy muzycznych mojego miasta ale do którego nagrań niestety nie znalazłem dostępu.
Kawałek intrygującej muzyki ,idę przesłuchać wszystko jeszcze raz....
Pozdrawiam.

piątek, 21 grudnia, 2007  
Blogger illusion said...

thanks robert!!!!!!
another great post

piątek, 18 stycznia, 2008  
Blogger AJJ said...

Hai Rob, can you re-plaud this record of Polyphonic Size? Please is a perfect album
Thank you!!

piątek, 11 marca, 2011  
Blogger Joaquin said...

Hello Rob, can you re-plaud this album? Please a i adore Polyphonic Size

sobota, 12 marca, 2011  
Blogger RObert POland said...

http://www.megaupload.com/?d=6SSNC6D6

sobota, 12 marca, 2011  
Blogger Tony said...

Hai Rob thanks a lot. This album is a Masterpiece. Great of minimal music.

Thank you!!

niedziela, 13 marca, 2011  

Prześlij komentarz

<< Home