niedziela, 23 grudnia 2007

Slade - Crackers The Christmas Party Album

Nie jestem zwolennikiem świąt, lecz tak się już utarło, że wypada w tym okresie dać katolickiej braci jakieś tam ,,krystmasowe" płyty. W poprzednim roku wrzuciłem Shakina Stevensa i Wham! - tym razem będzie Billy Idol (chociaż mnie już inni uprzedzili), oraz Slade - tu już chyba mnie nie uprzedzili :)

Grupa Slade to Noddy Holder, Dave Hill, Jimmy Lea i Don Powell - podejrzewam, że chyba skład zespołu nigdy nie ulegał przetasowaniom i cała czwórka zna się jak łyse konie...
Chociaż grupa nagrywała już w latach siedemdziesiątych, po raz pierwszy usłyszałem ich - a raczej ujrzałem - w ,,Przebojach Dwójki" z teledyskiem do Run Runaway. Był to spory przebój w tamtych czasach, utwór porywa do tańca i wciąż mi się pozytywnie kojarzy.
Drugi utwór, który mnie zachwycił to... Here's to the New Year. Wielu uważa go za ,,taki sobie", a nawet przeciętny utwór, jednak jak ktoś wie, o co chodzi z sentymentami i utworami zapadającymi w młodzieńczych latach w pamięć, to wie, o czym pieję... Do dziś pamiętam klimat słuchania tej listy Trójki, gdzie obok Prońko i Panasewicza (Firma Ja I Ty) i Murray Head (One Night In Bangkok) wcisnął się pomiędzy przedstawiony dzisiaj Slade.
Zima była ostrzejsza niż teraz, klimat polityczny także... no i sama muzyka, oraz święta miały coś z religii...

Dobrze się stało, że Slade wydał gwiazdkowy album - słuchając All Join Hands, czy Merry Xmas Everybody w wydaniu koncertowym mimo swoich rockowych rytmów wciąż czuje się ducha świąt.
Chociaż z początku mówiłem, że święta jakoś mnie już w ostatnich latach przestały ,,rajcować", to jednak wypada wszystkim odwiedzającym złożyć skromne życzenia.
A więc spokojnych i wesołych świąt, mniej polityki a więcej muzyki, mniej zazdrości a więcej radości Wszystkim życzę!

ROb.

Merry Xmas Everybody
Let's Dance
Santa Claus Is Coming To Town
When I'm Dancin I Ain't Fighting
We'll Bring The House Down
Cum On Feel The Noize
All Join Hands
Do You Believe In Miracles
Let's Have A Party
Get Down And Get With It
My Oh My
Run Runaway
Mama Weer All Crazee Now
Okey Cokey
Here's To The New Year
Auld Lang Syne / You'll Never Walk Alone

CRACKERS

7 Comments:

Blogger Piotr K. said...

Slade to mój pierwszy #1(potem było jeszcze kilka) zespół, do tej pory cenię ich twórczość . Zakochałem się w ich muzyce majęc zaledwie 12 lat ,za sprawą mojego starszego brata który nagrał ich pierwsze albumy z trójki, gdzieś koło roku 1978. Cała słomianka w moim pokoju była w zdjąciach Hilla i kompanów (a także Sweet, Mud, Gary Glittera, Nazareth i innych) wycinanych z BRAVO i innych muzycznych gazet, kupowanych na "czarnym rynku" za niemałe pieniądze. Slade to prawdziwa rocknrollowa grupa, której muzyka potrafi rozbujać nawet najbardziej sztywne towarzystwo.Do tej pory na imprezach ,gram ich kwałki i wszyscy przy nich dobrze się bawią.
Wesołych świąt !!!!!!!

niedziela, 23 grudnia, 2007  
Blogger TOM said...

Święta, święta. Wiesz, że moje początki w internecie wiążą się z Twoim blogiem. Naprawdę. Gdy kupiłem laptopa i podłączyłem się do sieci jedne z pierwszych haseł jakie wpisałem to Sal Solo i "Heart and soul". Nigdy nie miałem tego albumu, bardzo lubię tego wykonawcę i trafiłem na niejakiego Roberta Polanda. Tak to się zaczęło. Dziękuję za rok pełen muzycznych wrażeń ( kurcze, trochę patetycznie )i Twoją obecność w wirtualnej rzeczywistości. Bardzo sobie cenię możliwość zaglądania na Twoją stronę i uwierz, że tak jak Beksa był i jest moim guru w radiu tak nie wyobrażam sobie internetu bez Twojej obecności.
Jeśli nie ubrałeś jeszcze drzewka na święta to pięknej choinki, małe co nie co pod nią i radości w tym czasie.
Wesołych świąt !!!
Tomasz
PS
Tego Billy Idola niedawno poznałem i zgadzam się....dawnego Idola jak na lekarstwo.

niedziela, 23 grudnia, 2007  
Blogger Suzy Andrews said...

Just want to say Merry Xmas Robert and a Happy New Year, thanx for all your posts,from Mikeyten

niedziela, 23 grudnia, 2007  
Blogger Threepio said...

Hey!
Udanych Świąt ,dalszego prowadzenia blogu na jakże wysokim poziomie , wszystkiego naj, naj, naj ,a także niezapomnianej Nocy Sylwestrowej!!

poniedziałek, 24 grudnia, 2007  
Anonymous Anonimowy said...

Dear Rob!

Merry Xmas to you and lot of power to continue your amazing blog!

salty

poniedziałek, 24 grudnia, 2007  
Blogger Miss Parker said...

Merry Christmas, Rob. Thank you for all of your hard work and all of the wonderful music. :-)

poniedziałek, 24 grudnia, 2007  
Blogger skids said...

Thanks Robert, I know someone who will love this :-D

sobota, 29 grudnia, 2007  

Prześlij komentarz

<< Home