wtorek, 6 maja 2008

Cicero - Future Boy (256 kbps)

Dla fanów Pet Shop Boys.

David John Cicero urodził się 29 maja 1970 roku w Deanport, na Long Island (USA).
Zapytacie, skąd więc takie włoskie nazwisko? Otóż ojciec piosenkarza pochodzi z Włoch, natomiast matka z Szkocji. W młodym wieku Cicero przeprowadził się do Szkocji, tam uczęszczał do szkoły, tam też poza muzyką pasjonował się piłką nożną.

Po ukończeniu szkoły imał się różnych zajęć. Między innymi był pomocnikiem stolarza, w wolnych chwilach poświęcił się pisaniu piosenek oraz wykonywaniem ich publicznie w Livingston. Oczywiście publika była skromna, bądż co bądż Cicero nie był gwiazdorem:)

Poważne zmiany przyszły, gdy w pięknie zbudowanej hali koncertowej SECC w Glasgow odbył się koncert duetu Pet Shop Boys.

,,To było w 1989 roku. Wybierałem się ze znajomymi samochodem na koncert PSB i w trakcie jazdy puściłem im jedną z moich kaset demo. Gdy dotarliśmy na miejsce, wziąłem ją po prostu do kieszeni, zupełnie się nie spodziewając, że ją komuś dam". Gdy udawali się na miejsce, zupełnie nieoczekiwanie natknęli się na Petera Andreasa - osobistego asystenta Pet Shop Boys ( Andreas zmarł na AIDS w 1995 r. - ROb.) i taśma trafiła w jego ręce.
Dwa tygodnie póżniej do Cicero zadzwonił telefon, z wiadomością, że Andreas zgadza się być menedżerem piosenkarza. Póżniej, gdy sam Neil Tennant oraz Chris Lowe z Pet Shop Boys przesłuchali nagrania demonstracyjne, doszło do podpisania umowy z Spaghetti Records.

Wytwórnia została założona przez Pet Shop Boys we wrześniu 1991 roku i 21 letni wtedy David Cicero był pierwszym wokalistą, którego singel został przez nią wydany. W nagraniu "Heaven Must Have Sent You Back To Me" wyprodukowanym przez Davida Jacoba, piosenkarz gra także na instrumentach klawiszowych.

,,Zawsze lubiłem muzykę elektroniczną muzykę, wczesne lata osiemdziesiąte i new romantic. Ludzie lubili Yazoo, Depeche Mode.
Pamiętam, jak po raz pierwszy zobaczyłem Pet Shop Boys w telewizji. To było w sklepie, gdzie stał automat do gier ,,Space Invaders" i gdy w końcu oderwaliśmy się od gry, po odwróceniu w kierunku telewizora zobaczyłem program Top Of The Pops z teledyskiem do West-End Girls. Widziałem, jak Neil beznamiętnie śpiewa (bardziej rapował - dop. ROb), a Chris tylko stał za nim."

Okładka Cicero kojarzy mi się z DARE! Human League.

Pet Shop Boys w teledysku West-End Girls byli jak ogień i woda. W dodatku videoclip różnił się od dotychczasowych, bo nie było w nim żadnego pozerstwa i kreowania się na gwiazdy.Od tej pory Cicero staje się fanem PSB - rozpoczyna kupowanie dwunasto calowych płyt duetu.

,,Wciąż ich lubię, ale preferuję ich stare nagrania z lat osiemdziesiątych takie jak It`s A Sin czy Paninaro."

Gdy zamierzano wydać singla Cicero, pozostawała też jedna kwestia do rozstrzygnięcia. Mianowicie, jakim pseudonimem opatrzyć nagrania.
,,Moje prawdziwe nazwisko to David John Cicero. Podsuwałem różne propozycje, między innymi D.Cicero albo DC, a wtedy Pete Andreas powiedział: Dlaczego, po prostu nie Cicero? "

Debiutancki start z piosenką ,,Heaven Must Have Sent You Back to Me" w 1991 roku nie zwrócił większej uwagi wśród słuchaczy. Natomiast piosenka ,,Love is Everywhere" dotarła do 19 miejsca brytyjskiej listy przebojów w styczniu 1992 roku.

Album Future Boy, który przedstawiam, wydany został w czerwcu 1992 i został wyprodukowany przez Davida Jacoba oraz Pet Shop Boys.
Płyta ciekawa, wciągająca, jednak na świecie przeszła chyba bez większego powodzenia. Co ciekawe, sam do niedawna nic o tym albumie nie wiedziałem, a jest czego posłuchać i to bez skrzywienia się.
Bądż co bądż to płyta od fana dla fanów - wszelkie skojarzenia z Pet Shop Boys przy słuchaniu nagrań są jak najbardziej prawidłowe. Może i uczeń nie przerósł w tym przypadku mistrza, ale zawartość albumu wciąga - jest świetnym antidotum na niektóre mniej udane płyty Pet Shop Boys.

Fragmenty wywiadu z Cicero pochodzą z fanzinu Pet Shop Boys ,,Literally".

PS. Akurat zauważyłem, że u Rambula na blogu był to request i tam jest także link do tego albumu, lecz nie wiem, jakiej jakości. Ode mnie jest w 256 kbps.


FUTURE BOY

That Loving Feeling
Heaven Must Have Sent You Back To Me
My Middle Class Life
Cloud 9
Love Is Everywhere
Then
As Time Goes By
Sonic Malfunction
The Butcher Of Bucharest
Future Generations